Moduł I
Efektywna komunikacja i budowanie relacji w zespole
Na jakie problemy odpowiada szkolenie?
-
- Pracownicy skupiają się na własnych wynikach i potrzebach, nie myśląc w kategoriach dobra całej organizacji. Nie interesują się tym, jak mogą pomóc innym członkom zespołu, aby zrealizować wspólne cele.
- Organizowane spotkania przeciągają się, brak na nich konkretnych ustaleń, jest ich za dużo, a niewiele z nich wynika.
- W zespole dochodzi do nieporozumień związanych z nieefektywną komunikacją – pracownicy nie słuchają się wzajemnie, przekazują informacje niejasno, generują niepotrzebne konflikty wynikające z agresywnego stylu komunikacji.
- Członkowie zespołu rzadko wykazują inicjatywy do współpracy, nie wyrażają swobodnie swoich pomysłów, nie poddają dyskusji możliwości realizacji innowacji.
-
KOMUNIKACJA NASTAWIONA NA WSPÓŁPRACĘ W ZESPOLE (w tym hybrydowa)
-
Postawa nastawiona na współpracę vs. postawa nastawiona na rywalizację
-
Jak kształtować normy współpracy i komunikacji w zespole – narzędzia lidera
-
Czynniki psychologiczne w komunikacji vs. narzędzia techniczne komunikacji
-
Od czego zależy skuteczna komunikacja – czynniki ułatwiające i utrudniające sprawną komunikację
-
NARZĘDZIA USPRAWNIAJĄCE KOMUNIKACJĘ WEWNĄTRZ ZESPOŁU
-
POWER meetings – sztuka organizacji efektywnych spotkań zespołowych
-
Poznaj najlepsze techniki aktywnego słuchania
-
Efektywne pytania – cele, rodzaje i techniki zadawania pytań
-
Jak klarownie artykułować własne myśli, przekonania i opinie
-
Jak udzielać informacji zwrotnej – cele, role i rodzaje informacji zwrotnej
-
Style i sposoby komunikacji, a różnorodność w miejscu pracy – język włączający vs. język wykluczający
-
Komunikacja w hybrydowym trybie pracy
-
NARZĘDZIA BUDOWANIA RELACJI W ZESPOLE
-
Dynamika rozwoju relacji zespołowych – narzędzia i cele lidera na poszczególnych etapach
-
Jak zadbać o przestrzeń i klimat sprzyjający otwartej wymianie informacji w zespole
-
Co buduje a co zabija relacje zespołowe - praktyczne wskazówki
-
Jak asertywnie reagować na postawę niszczącą ducha zespołu
Szymon Nęcki
Trener negocjacji, specjalizuje się w szkoleniach dla doświadczonych profesjonalistów, którzy oczekują praktycznej wiedzy, gotowej do zastosowania w złożonych procesach negocjacyjnych.
Od 2014 roku prowadzi działalność szkoleniowo-konsultingową. W jej ramach projektuje i wdraża programy szkoleniowe i mentoringowe z zakresu kompetencji menedżerskich, szczególnie tych związanych z negocjacjami i skuteczną komunikacją.
W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował około 2000 godzin szkoleń dla ponad 70 firm i instytucji, a także w ramach szkoleń otwartych i zajęć na studiach podyplomowych i MBA. Wspierał firmy z branż finansowej, edukacyjnej, budowlanej, chłodniczej, automotive, medycznej, FMCG i przemysłu ciężkiego w uporządkowaniu i zoptymalizowaniu procesów negocjacyjnych.
Doświadczenie trenerskie zdobywał u boku cenionego eksperta oraz trenera - prof. Zbigniewa Nęckiego, autora jednego z pierwszych podręczników negocjacji na polskim rynku wydawniczym oraz założyciela Katedry Negocjacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Magister psychologii, zarządzania i marketingu. Doktorant w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.
Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.
Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:
- Kontrakt zespołowy – nieformalne narzędzie wzmacniające współpracę
- POWER meetings – schemat organizacji efektywnych spotkań
- SBI – schemat udzielania informacji zwrotnej
- Zestaw dobrych praktyk komunikacyjnych
- Algorytmy interwencji menedżerskich dla poszczególnych etapów rozwoju zespołu
Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:
- rozwinie umiejętność efektywnej kultury komunikacyjnej w zespole
- dowie się, jak organizować dynamiczne i owocne spotkania zespołowe (w tym hybrydowe)
- pozna zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
- rozwinie umiejętności aktywnego słuchania, celnego zadawania pytań i artykułowania myśli
- pozna skuteczne narzędzia wspomagające budowanie dobrych relacji w zespole
Korzyści da organizacji:
- wzrost efektywności w realizacji celów
- rozwój kultury organizacyjnej
- usprawnienie w rozwiązywaniu problemów
Trening kluczowych kompetencji lidera
Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu szkoleniowym, którego celem jest rozwój kluczowych kompetencji liderskich. W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.
Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.
Zajęcia zostaną przeprowadzone w atrakcyjnej, angażującej formie. Będą bogate w case studies, ćwiczenia i zadania praktyczne.
Na cykl składają się 4 jednodniowe szkolenia ON-LINE z zakresu:
Moduł I
Efektywna komunikacja i budowanie relacji w zespole
- KOMUNIKACJA NASTAWIONA NA WSPÓŁPRACĘ W ZESPOLE (W TYM HYBRYDOWA)
- Postawa nastawiona na współpracę vs. postawa nastawiona na rywalizację
- Jak kształtować normy współpracy i komunikacji w zespole – narzędzia lidera
- Czynniki psychologiczne w komunikacji vs. narzędzia techniczne komunikacji
- Od czego zależy skuteczna komunikacja – czynniki ułatwiające i utrudniające sprawną komunikację
- NARZĘDZIA USPRAWNIAJĄCE KOMUNIKACJĘ WEWNĄTRZ ZESPOŁU
- POWER meetings – sztuka organizacji efektywnych spotkań zespołowych
- Poznaj najlepsze techniki aktywnego słuchania
- Efektywne pytania – cele, rodzaje i techniki zadawania pytań
- Jak klarownie artykułować własne myśli, przekonania i opinie
- Jak udzielać informacji zwrotnej – cele, role i rodzaje informacji zwrotnej
- Style i sposoby komunikacji, a różnorodność w miejscu pracy – język włączający vs. język wykluczający
- Komunikacja w hybrydowym trybie pracy
- NARZĘDZIA BUDOWANIA RELACJI W ZESPOLE
- Dynamika rozwoju relacji zespołowych – narzędzia i cele lidera na poszczególnych etapach
- Jak zadbać o przestrzeń i klimat sprzyjający otwartej wymianie informacji w zespole
- Co buduje a co zabija relacje zespołowe – praktyczne wskazówki
- Jak asertywnie reagować na postawę niszczącą ducha zespołu
Na jakie problemy odpowiada szkolenie?
- Pracownicy skupiają się na własnych wynikach i potrzebach, nie myśląc w kategoriach dobra całej organizacji. Nie interesują się tym, jak mogą pomóc innym członkom zespołu, aby zrealizować wspólne cele.
- Organizowane spotkania przeciągają się, brak na nich konkretnych ustaleń, jest ich za dużo, a niewiele z nich wynika.
- W zespole dochodzi do nieporozumień związanych z nieefektywną komunikacją – pracownicy nie słuchają się wzajemnie, przekazują informacje niejasno, generują niepotrzebne konflikty wynikające z agresywnego stylu komunikacji.
- Członkowie zespołu rzadko wykazują inicjatywy do współpracy, nie wyrażają swobodnie swoich pomysłów, nie poddają dyskusji możliwości realizacji innowacji.
Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:
- Kontrakt zespołowy – nieformalne narzędzie wzmacniające współpracę
- POWER meetings – schemat organizacji efektywnych spotkań
- SBI – schemat udzielania informacji zwrotnej
- Zestaw dobrych praktyk komunikacyjnych
- Algorytmy interwencji menedżerskich dla poszczególnych etapów rozwoju zespołu
Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:
- rozwinie umiejętność efektywnej kultury komunikacyjnej w zespole
- dowie się, jak organizować dynamiczne i owocne spotkania zespołowe (w tym hybrydowe)
- pozna zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
- rozwinie umiejętności aktywnego słuchania, celnego zadawania pytań i artykułowania myśli
- pozna skuteczne narzędzia wspomagające budowanie dobrych relacji w zespole
Korzyści dla organizacji:
- wzrost efektywności w realizacji celów
- rozwój kultury organizacyjnej
- usprawnienie w rozwiązywaniu problemów
Sprawdź też pozostałe szkolenia z cyklu
„Od menedżera do lidera”:
Cena zawiera:
- 8 godzin dydaktycznych warsztatów.
- Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
- Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
- Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.
Wymagania techniczne:
- komputer lub telefon z dostępem do Internetu,
- przeglądarka internetowa,
- głośniki lub słuchawki,
- kamera, mikrofon