Czas pracy kierowców i użytkowanie tachografów

Znajomość przepisów związanych z czasem pracy kierowcy jest kluczowym elementem w branży transportowej. Szkolenie z tego zakresu pomoże lepiej zrozumieć obowiązujące przepisy oraz zasady ich interpretacji i stosowania.

Udział w szkoleniu przyniesie liczne korzyści zarówno kierowcom, jak i pracodawcom:

  • unikanie kar i grzywien,
  • efektywniejsze zarządzenie czasem pracy,
  • zapobieganie przemęczeniu pracowników,
  • zwiększenie bezpieczeństwa na drodze,
  • efektywniejsze planowanie tras,
  • podniesienie jakości świadczonych usług,

Program szkolenia

Wykładowca

Adresaci

Informacje organizacyjne

  1. 1
    Praktyczne aspekty czasu pracy kierowców.
    • Obowiązek przestrzegania norm dotyczących czasu prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerw i       odpoczynków
    • Omówienie norm zawartych w Rozporządzeniu (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i     Rady z dnia 15 marca 2006.
    • Omówienie norm zawartych w Umowie Europejskiej Dotyczącej Pracy Załóg Pojazdów     Wykonujących Międzynarodowe Przewozy Drogowe (AETR) sporządzonej w Genewie dnia 01     lipca 1970r.
    • Kiedy rozporządzenie 561 a kiedy umowa AETR? – porównanie.
    • Sankcje za naruszenie norm Rozporządzenia 561/2006 oraz umowy AETR:
      • kierowca,
      • zarządzający transportem,
      • spedytor, dyspozytor, nadawca i inna osoba realizująca czynności związane z przewozem drogowym,
      • podmiot realizujący przewóz.
    • Wybrane zagadnienia dotyczące odpowiedzialności z procedury wykroczeń, karnej oraz procedury administracyjnej
  2. 2
    Użytkowanie tachografów
    • Rodzaje i przeznaczenie kart.
    • Wpisy manualne:
      • uwzględniające dojazd  do pojazdu,
      • nieuwzględniające do pojazdu.
    • Wprowadzanie symboli krajów:
      • rozpoczęcia pracy,
      • zakończenia pracy,
      • przy przekraczaniu granic.
    • Przeglądy okresowe tachografów.
    • Blokada danych, sposób wykonania.
    • Sankcje za zakłócanie pracy urządzenia rejestrującego:
      • jazda z użyciem karty innego kierowcy,
      • jazda bez karty umieszczonej w tachografie,
      • techniczne sposoby manipulacji.
    • Tachograf a Kodeks karny.
    • Ćwiczenia.
    • Podsumowanie, odpowiedzi na pytania.

Maciej Wyrzykowski

Trener - tematyka prawna, dotycząca transportu i spedycji jest dla niego przedmiotem aktywności zawodowej od roku 2003. Wykładowca akademicki na studiach w zakresie transportu i logistyki w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. Uczestnicy dotychczasowych szkoleń podkreślają bardzo praktyczne podejście podczas zajęć do analizowanych zagadnień problemowych, poparte oczywiście szeroką i interdyscyplinarną wiedzą zdobytą w pracy spedytora, kierownika transportu, kierowcy transportu drogowego, jak i Inspektora Inspekcji Transportu Drogowego. Prowadził wiele szkoleń i kursów, otrzymując bardzo dobre recenzje za przedstawiany ich uczestnikom zasób wiadomości oraz metodykę przekazywania wiedzy.. Zrealizował setki szkoleń dla firm zajmujących się ich organizacją jak i bezpośrednio dla podmiotów z sektora transportu i spedycji. Tematykę reguł dostaw Międzynarodowej Izby Handlowej podejmuje od kilku lat. Szkolenia w tym zakresie prowadził wielokrotnie. Formuły INCOTERMS 2020 jak i ich poprzednia wersja była i jest wielokrotnie przedmiotem prowadzonych przez trenera usług doradczych.

Do udziału w warsztacie zapraszamy:

  • kierowców zawodowych,
  • spedytorów,
  • logistyków, oraz
  • pracowników działu Kadr odpowiedzialnych w firmie za ewidencjonowania oraz rozliczania czasu pracy kierowcy.

Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.

Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.