Czas pracy kierowców i użytkowanie tachografów

Znajomość przepisów związanych z czasem pracy kierowcy jest kluczowym elementem w branży transportowej. Szkolenie z tego zakresu pomoże lepiej zrozumieć obowiązujące przepisy oraz zasady ich interpretacji i stosowania.

Udział w szkoleniu przyniesie liczne korzyści zarówno kierowcom, jak i pracodawcom:

  • unikanie kar i grzywien,
  • efektywniejsze zarządzenie czasem pracy,
  • zapobieganie przemęczeniu pracowników,
  • zwiększenie bezpieczeństwa na drodze,
  • efektywniejsze planowanie tras,
  • podniesienie jakości świadczonych usług,
  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    1. 1
      Praktyczne aspekty czasu pracy kierowców.
      • Obowiązek przestrzegania norm dotyczących czasu prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerw i       odpoczynków
      • Omówienie norm zawartych w Rozporządzeniu (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i     Rady z dnia 15 marca 2006.
      • Omówienie norm zawartych w Umowie Europejskiej Dotyczącej Pracy Załóg Pojazdów     Wykonujących Międzynarodowe Przewozy Drogowe (AETR) sporządzonej w Genewie dnia 01     lipca 1970r.
      • Kiedy rozporządzenie 561 a kiedy umowa AETR? – porównanie.
      • Sankcje za naruszenie norm Rozporządzenia 561/2006 oraz umowy AETR:
        • kierowca,
        • zarządzający transportem,
        • spedytor, dyspozytor, nadawca i inna osoba realizująca czynności związane z przewozem drogowym,
        • podmiot realizujący przewóz.
      • Wybrane zagadnienia dotyczące odpowiedzialności z procedury wykroczeń, karnej oraz procedury administracyjnej
    2. 2
      Użytkowanie tachografów
      • Rodzaje i przeznaczenie kart.
      • Wpisy manualne:
        • uwzględniające dojazd  do pojazdu,
        • nieuwzględniające do pojazdu.
      • Wprowadzanie symboli krajów:
        • rozpoczęcia pracy,
        • zakończenia pracy,
        • przy przekraczaniu granic.
      • Przeglądy okresowe tachografów.
      • Blokada danych, sposób wykonania.
      • Sankcje za zakłócanie pracy urządzenia rejestrującego:
        • jazda z użyciem karty innego kierowcy,
        • jazda bez karty umieszczonej w tachografie,
        • techniczne sposoby manipulacji.
      • Tachograf a Kodeks karny.
      • Ćwiczenia.
      • Podsumowanie, odpowiedzi na pytania.

    Maciej Wyrzykowski

    Trener - tematyka prawna, dotycząca transportu i spedycji jest dla niego przedmiotem aktywności zawodowej od roku 2003. Wykładowca akademicki na studiach w zakresie transportu i logistyki w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. Uczestnicy dotychczasowych szkoleń podkreślają bardzo praktyczne podejście podczas zajęć do analizowanych zagadnień problemowych, poparte oczywiście szeroką i interdyscyplinarną wiedzą zdobytą w pracy spedytora, kierownika transportu, kierowcy transportu drogowego, jak i Inspektora Inspekcji Transportu Drogowego. Prowadził wiele szkoleń i kursów, otrzymując bardzo dobre recenzje za przedstawiany ich uczestnikom zasób wiadomości oraz metodykę przekazywania wiedzy.. Zrealizował setki szkoleń dla firm zajmujących się ich organizacją jak i bezpośrednio dla podmiotów z sektora transportu i spedycji. Tematykę reguł dostaw Międzynarodowej Izby Handlowej podejmuje od kilku lat. Szkolenia w tym zakresie prowadził wielokrotnie. Formuły INCOTERMS 2020 jak i ich poprzednia wersja była i jest wielokrotnie przedmiotem prowadzonych przez trenera usług doradczych.

    Do udziału w warsztacie zapraszamy:

    • kierowców zawodowych,
    • spedytorów,
    • logistyków, oraz
    • pracowników działu Kadr odpowiedzialnych w firmie za ewidencjonowania oraz rozliczania czasu pracy kierowcy.

    Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.

    Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.