Asertywność w obliczu współczesnych wyzwań

Na pytanie – po co nam asertywność? Najprościej można odpowiedzieć:

  • bo daje poczucie niezależności i sprawstwa,
  • pozwala podążać drogą, którą sami wybieramy zamiast ulegać zewnętrznym naciskom,
  • sprawia, że nasze relacje z ludźmi stają się wolne od niedomówień i napięć.

Dodatkowo, asertywność w kontakcie z samym sobą wzmacnia naszą odporność na stres i samoakceptację, sprzyja utrzymaniu stabilnej samooceny.

Zapraszamy na przygodę z asertywnością, której każdy może się nauczyć.
Głęboko wierzymy, że w życiu warto mieć wybór, a to gwarantuje nam postawa, która leży u podstaw asertywności, czyli Ja jestem OK. i Ty jesteś OK.

  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    1. 1
      ASERTYWNOŚĆ JAKO SPOSÓB NA UTRZYMANIE RÓWNOWAGI W TRUDNYCH CZASACH
      • Łagodnie i uprzejmie, ale stanowczo
      • Jak myśleć w kategoriach Ja jestem Ok i Ty jesteś OK, czyli jak żyć w zgodzie ze sobą i innymi ludźmi
      • Co zyskujemy, a co ryzykujemy zachowując się asertywnie? Czy możemy być asertywni nie ryzykując utraty znajomych i przyjaciół
    2. 2
      JAK STAWIAĆ GRANICE W RELACJACH Z OTACZAJĄCYCH NASZ ŚWIATEM
      • Świadomość własnych granic jako warunek naszej wolności i autonomii
      • Mówienie „NIE” – dlaczego jest takie trudne?
      • Kiedy granica staje się naszym murem obronnym przed zachowaniami inwazyjnymi, manipulacją, agresją
    3. 3
      JĘZYK ASERTYWNOŚCI, CZYLI JAK POROZUMIEWAĆ SIĘ BEZ AGRESJI I BEZ ULEGANIA INNYM
      • Dlaczego spełniamy cudze oczekiwania i zaspakajamy potrzeby innych, kosztem własnych
      • Co sobą świadomie i nieświadomie komunikujemy?
      • Czy warto komunikować się otwarcie, ujawniając własne zdanie i przekonania? Czym ryzykujemy, a co zyskujemy?
      • Model porozumienia bez przemocy – 4 kroki w/g Marshalla Rosenberga
      • Jak wyrażać i przyjmować oceny bez presji, nacisków i bez ulegania
    4. 4
      ASERTYWNOŚĆ W OBLICZY KONFLIKTU I RÓŻNICY ZDAŃ
      • Co dobrego może wyniknąć dla nas z konfliktu?
      • Dlaczego komunikat z pozycji „JA” wywołuje mniej konfliktów niż komunikat z pozycji „TY”
      • Jak przekształcić spór w dyskusję, wymianę poglądów, okazję do udzielenia informacji zwrotnej
    5. 5
      JAK NEGATYWNE MYŚLENIE WPŁYWA NA NASZE ZDROWIE, EMOCJE I RELACJE Z LUDŹMI?
      • Nasz wewnętrzny monolog, czyli co mówimy sami do siebie i czy da się to kontrolować? Trójpoziomowy monolog wewnętrzny Według Erica Berna
      • Jak uwolnić się od swojego wewnętrznego krytyka
      • Jak zastąpić negatywne myśli pozytywnymi
      • Jak wzmacniać własną pewność siebie, unikając arogancji lub fałszywej skromności
    6. 6
      JAK UMIEJĘTNIE RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM W OBLICZU NIEPEWNOŚCI I ZACHODZĄCYCH CORAZ SZYBCIEJ ZMIAN
      • Zwiększanie indywidualnej odporności na stres
      • Przykłady ćwiczeń antystresowych

    Jolanta Korczowska

    Psycholog, diagnosta, doświadczony trener biznesu, coach, certyfikowany trener FRIS. Posiada Międzynarodowy Ceryfikat Trenera Zarządzania w zakresie treningu, uczenia się i rozwoju. Jest ceryfikowanym trenerem Success Insights – metody diagnostycznej opartej o metodologię Extended DISC. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego (Politechnika Wrocławska) oraz coachingu (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej).  Specjalizuje się w rozwiązywaniu trudnych sytuacji zawodowych. Potrafi zintegrować oraz zaktywizować każdą grupę. Jej autorskie ćwiczenia zawsze mają charakter interaktywny, zapadają w pamięć i inspirują do zmiany.

    Szkolenia z asertywności są skierowane do szerokiego spektrum osób, ponieważ umiejętność ta może być przydatna w różnych sferach życia zawodowego i osobistego. Oto dla kogo mogą być szczególnie korzystne:

    • Pracownicy: Szkolenia z asertywności są popularne wśród pracowników w różnych sektorach. Umiejętność wyrażania swoich myśli i potrzeb w sposób asertywny może pomóc w lepszym radzeniu sobie ze stresem, zarządzaniu konfliktami i budowaniu zdrowszych relacji z kolegami, przełożonymi czy klientami.
    • Liderzy i menedżerowie: Asertywność jest ważna dla osób pełniących role kierownicze, ponieważ pomaga w skutecznym zarządzaniu zespołem, delegowaniu obowiązków, rozwiązywaniu konfliktów i komunikowaniu się z różnymi interesariuszami.
    • Osoby doświadczające trudności w komunikacji: Szkolenia z asertywności są również skierowane do tych, którzy mają trudności w wyrażaniu swoich myśli, uczuć i potrzeb. Mogą to być osoby, które często zbyt się uginają pod wpływem innych (uległość) lub odwrotnie, reagują agresywnie.
    • Osoby chcące poprawić relacje interpersonalne: Szkolenia z asertywności są również skierowane do tych, którzy pragną zwiększyć skuteczność swojej komunikacji interpersonalnej w życiu codziennym, w relacjach rodzinnych czy społecznych.

    Na pytanie – po co nam asertywność? Najprościej można odpowiedzieć:

    • bo daje poczucie niezależności i sprawstwa,
    • pozwala podążać drogą, którą sami wybieramy zamiast ulegać zewnętrznym naciskom,
    • sprawia, że nasze relacje z ludźmi stają się wolne od niedomówień i napięć.

    Dodatkowo, asertywność w kontakcie z samym sobą wzmacnia naszą odporność na stres i samoakceptację, sprzyja utrzymaniu stabilnej samooceny.

    Zapraszamy na przygodę z asertywnością, której każdy może się nauczyć.
    Głęboko wierzymy, że w życiu warto mieć wybór, a to gwarantuje nam postawa, która leży u podstaw asertywności, czyli Ja jestem OK. i Ty jesteś OK.

    Program szkolenia

    1. ASERTYWNOŚĆ JAKO SPOSÓB NA UTRZYMANIE RÓWNOWAGI W TRUDNYCH CZASACH
      • Łagodnie i uprzejmie, ale stanowczo
      • Jak myśleć w kategoriach Ja jestem Ok i Ty jesteś OK, czyli jak żyć w zgodzie ze sobą i innymi ludźmi
      • Co zyskujemy, a co ryzykujemy zachowując się asertywnie? Czy możemy być asertywni nie ryzykując utraty znajomych i przyjaciół
    2. JAK STAWIAĆ GRANICE W RELACJACH Z OTACZAJĄCYCH NASZ ŚWIATEM
      • Świadomość własnych granic jako warunek naszej wolności i autonomii
      • Mówienie „NIE” – dlaczego jest takie trudne?
      • Kiedy granica staje się naszym murem obronnym przed zachowaniami inwazyjnymi, manipulacją, agresją
    3. JĘZYK ASERTYWNOŚCI, CZYLI JAK POROZUMIEWAĆ SIĘ BEZ AGRESJI I BEZ ULEGANIA INNYM
      • Dlaczego spełniamy cudze oczekiwania i zaspakajamy potrzeby innych, kosztem własnych
      • Co sobą świadomie i nieświadomie komunikujemy?
      • Czy warto komunikować się otwarcie, ujawniając własne zdanie i przekonania? Czym ryzykujemy, a co zyskujemy?
      • Model porozumienia bez przemocy – 4 kroki w/g Marshalla Rosenberga
      • Jak wyrażać i przyjmować oceny bez presji, nacisków i bez ulegania
    4. ASERTYWNOŚĆ W OBLICZY KONFLIKTU I RÓŻNICY ZDAŃ
      • Co dobrego może wyniknąć dla nas z konfliktu?
      • Dlaczego komunikat z pozycji „JA” wywołuje mniej konfliktów niż komunikat z pozycji „TY”
      • Jak przekształcić spór w dyskusję, wymianę poglądów, okazję do udzielenia informacji zwrotnej
    5. JAK NEGATYWNE MYŚLENIE WPŁYWA NA NASZE ZDROWIE, EMOCJE I RELACJE Z LUDŹMI?
      • Nasz wewnętrzny monolog, czyli co mówimy sami do siebie i czy da się to kontrolować? Trójpoziomowy monolog wewnętrzny Według Erica Berna
      • Jak uwolnić się od swojego wewnętrznego krytyka
      • Jak zastąpić negatywne myśli pozytywnymi
      • Jak wzmacniać własną pewność siebie, unikając arogancji lub fałszywej skromności
    6. JAK UMIEJĘTNIE RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM W OBLICZU NIEPEWNOŚCI I ZACHODZĄCYCH CORAZ SZYBCIEJ ZMIAN
      • Zwiększanie indywidualnej odporności na stres
      • Przykłady ćwiczeń antystresowych

    Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.

    Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.