Asertywność w obliczu współczesnych wyzwań
Na pytanie – po co nam asertywność? Najprościej można odpowiedzieć:
- bo daje poczucie niezależności i sprawstwa,
- pozwala podążać drogą, którą sami wybieramy zamiast ulegać zewnętrznym naciskom,
- sprawia, że nasze relacje z ludźmi stają się wolne od niedomówień i napięć.
Dodatkowo, asertywność w kontakcie z samym sobą wzmacnia naszą odporność na stres i samoakceptację, sprzyja utrzymaniu stabilnej samooceny.
Zapraszamy na przygodę z asertywnością, której każdy może się nauczyć.
Głęboko wierzymy, że w życiu warto mieć wybór, a to gwarantuje nam postawa, która leży u podstaw asertywności, czyli Ja jestem OK. i Ty jesteś OK.
Program szkolenia
- ASERTYWNOŚĆ JAKO SPOSÓB NA UTRZYMANIE RÓWNOWAGI W TRUDNYCH CZASACH
• Łagodnie i uprzejmie, ale stanowczo
• Jak myśleć w kategoriach Ja jestem Ok i Ty jesteś OK, czyli jak żyć w zgodzie ze sobą i innymi ludźmi
• Co zyskujemy, a co ryzykujemy zachowując się asertywnie? Czy możemy być asertywni nie ryzykując utraty znajomych i przyjaciół - JAK STAWIAĆ GRANICE W RELACJACH Z OTACZAJĄCYCH NASZ ŚWIATEM
• Świadomość własnych granic jako warunek naszej wolności i autonomii
• Mówienie „NIE” – dlaczego jest takie trudne?
• Kiedy granica staje się naszym murem obronnym przed zachowaniami inwazyjnymi, manipulacją, agresją - JĘZYK ASERTYWNOŚCI, CZYLI JAK POROZUMIEWAĆ SIĘ BEZ AGRESJI I BEZ ULEGANIA INNYM
• Dlaczego spełniamy cudze oczekiwania i zaspakajamy potrzeby innych, kosztem własnych
• Co sobą świadomie i nieświadomie komunikujemy?
• Czy warto komunikować się otwarcie, ujawniając własne zdanie i przekonania? Czym ryzykujemy, a co zyskujemy?
• Model porozumienia bez przemocy – 4 kroki w/g Marshalla Rosenberga
• Jak wyrażać i przyjmować oceny bez presji, nacisków i bez ulegania - ASERTYWNOŚĆ W OBLICZY KONFLIKTU I RÓŻNICY ZDAŃ
• Co dobrego może wyniknąć dla nas z konfliktu?
• Dlaczego komunikat z pozycji „JA” wywołuje mniej konfliktów niż komunikat z pozycji „TY”
• Jak przekształcić spór w dyskusję, wymianę poglądów, okazję do udzielenia informacji zwrotnej - JAK NEGATYWNE MYŚLENIE WPŁYWA NA NASZE ZDROWIE, EMOCJE I RELACJE Z LUDŹMI?
• Nasz wewnętrzny monolog, czyli co mówimy sami do siebie i czy da się to kontrolować? Trójpoziomowy monolog wewnętrzny Według Erica Berna
• Jak uwolnić się od swojego wewnętrznego krytyka
• Jak zastąpić negatywne myśli pozytywnymi
• Jak wzmacniać własną pewność siebie, unikając arogancji lub fałszywej skromności - JAK UMIEJĘTNIE RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM W OBLICZU NIEPEWNOŚCI I ZACHODZĄCYCH CORAZ SZYBCIEJ ZMIAN
• Zwiększanie indywidualnej odporności na stres
• Przykłady ćwiczeń antystresowych
Metody pracy: zajęcia warsztatowe oparte na symulacjach, odgrywaniu ról, ćwiczeniach indywidualnych i grupowych, testach i kwestionariuszach oraz wykładach połączonych z dyskusją.
W cenie uwzględniono koszty:
- 16 godzin lekcyjnych intensywnych warsztatów,
- materiałów szkoleniowych i pomocniczych,
- serwisu kawowego oraz lunchu,
- imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
Miejsce szkolenia:
WenderEdu Business Center, ul. Św. Józefa 1/3, Wrocław
Informacja dodatkowa:
Koszt noclegu w WenderEdu Business Center w pok. 1-os. ze śniadaniem wynosi 170 zł brutto
ZASTRZEŻENIE COVIDOWE
Zastrzegamy sobie prawo do odwołania szkolenia, zmiany jego terminu lub zmiany formuły ze szkolenia stacjonarnego na szkolenie ON-LINE, jeśli przed rozpoczęciem zajęć zostaną wprowadzone obostrzenia związane z organizacją spotkań (w tym szkoleń) w salach konferencyjnych.
Prowadzący
-
Jolanta KorczowskaPsycholog, diagnosta, doświadczony trener biznesu, coach, certyfikowany trener FRIS. Posiada Międzynarodowy Ceryfikat Trenera Zarządzania w zakresie treningu, uczenia się i rozwoju. Jest ceryfikowanym trenerem Success Insights – metody diagnostycznej opartej o metodologię Extended DISC. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego (Politechnika Wrocławska) oraz coachingu (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej). Specjalizuje się w rozwiązywaniu trudnych sytuacji zawodowych. Potrafi zintegrować oraz zaktywizować każdą grupę. Jej autorskie ćwiczenia zawsze mają charakter interaktywny, zapadają w pamięć i inspirują do zmiany.