Każda organizacja potrzebuje efektywnych systemów komunikowania się pracowników pomiędzy sobą. Okazuje się, że problem ten możemy rozpatrywać na kilku płaszczyznach: organizacji, zespołów i jednostek. Wzmacniając umiejętności interpersonalne swoich pracowników organizacja staję się efektywniejsza, zespoły mogą ze sobą współpracować, a procesy i procedury nie hamują rozwoju i płynności pracy. Problemem może być jednak fakt, że natłok zadań, presja czasu, kondycja psychofizyczna, niska świadomość siebie mogą wywoływać sytuacje stresogenne, a te w konsekwencji prowadzić do konfliktów.
Szkolenie z asertywności w Twoim miejscu pracy
Celem szkolenia jest integracja zespołu w celu poprawy komunikacji i współpracy, dzięki której osiąganie celów staje się łatwiejsze i pewniejsze – wypracowanie zasad efektywnej komunikacji i współpracy. Uświadomienie własnych niedostatków komunikacyjnych, ich wyeliminowanie i rozwój umiejętności komunikacyjnych. Trening komunikatów asertywnych.
Nastawienie i stereotypy – czy „każdy Włoch jest doskonałym….”, a „Kobiety z dużymi ….są bardzo…”.
„Nie suknia zdobi człowieka”, a jednak „Habit czyni mnicha”. Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli jak dbać o własny wizerunek i godnie reprezentować instytucję, w której pracuję.
Udoskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się w zespole.
Poziomy konfliktów - rozwiązywanie konfliktów w zespołach.
Style komunikacyjne.
2
WARUNKI EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI – JAK WYKORZYSTAĆ KOMUNIKATY WERBALNE W CELU PODNIESIENIA ZDOLNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH
Bariery utrudniające efektywne porozumiewanie się z innymi.
Aktywne, bierne, kosmetyczne czy głębokie – jak słuchanie wpływa na nawiązywanie relacji i zarządzanie relacjami z innymi?
Jak być w pełni aktywnym słuchaczem? Kształtowanie aktywnego słuchania opartego na empatii i otwartości.
Parafraza „Jeśli dobrze rozumiem...”.
Siła pytań - jak wykorzystać pytania precyzujące wypowiedzi.
Rodzaje pytań i zakres ich stosowania.
3
MOWA CIAŁA - JAK ODCZYTYWAĆ SYGNAŁY NIEWERBALNE I JAK JE WYKORZYSTYWAĆ WE WŁASNYM PRZEKAZIE
„Ze spuszczoną głową, powoli…” postawa ciała - jak wyglądają pozycje „otwarte” i „zamknięte” i jakie niosą komunikaty.
Sposoby wykorzystywania dłoni w procesie komunikacji.
Rola gestów w wyrażaniu emocji i wywieraniu wpływu – gesty pożądane i wzbudzające agresję.
Mimika twarzy - jak odczytywać emocje, kiedy oczy kłamią, a kiedy uśmiech jest szczery?
W jaki sposób tworzone są zależności przestrzenne; nasze strefy osobistego bezpieczeństwa – jak je wykorzystać w komunikacji z innymi.
4
ASERTYWNA KOMUNIKACJA I KONSTRUKTYWNA KRYTYKA KLUCZEM DO EFEKTYWNOŚCI
Typy postaw: postawy nawykowe (agresywna, pasywna, manipulacyjna) i wyuczone (asertywna i odważna).
Korzyści z bycia asertywnym.
Preferowany styl zachowania.
Techniki mówienia „nie”.
Trening technik asertywnych: - Asertywny komunikat „JA”; Sposoby przekazywania informacji w zespole – narzędzia asertywne: Konstruktywna krytyka; Komunikat UFO; Technika FUKOZ; Kanapka informacji zwrotnych.
Jagoda Wąsowska
Trener I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikowany Coach Multi Level Coaching, konsultant, magister edukacji.
Zakres realizowanych szkoleń: efektywność i zarządzanie sobą w czasie, zarządzanie stresem i kontrola emocji, komunikacja i asertywność, wystąpienia publiczne i autoprezentacja, efektywność zawodowa i osobista, kreatywność i proaktywność, joga umysłu.
Maratonka – wykorzystuje poznane metody między innymi do realizacji swoich celów sportowych, zdobyła Koronę Maratonów Polskich, specjalizuje się w bieganiu górskim – przebiegła między innymi Bieg Rzeźnika, CCC w ramach Ultra-Trail du Mont - Blanc, Dolomiti Extreme Trail, Chudego Wawrzyńca, Triadę. Ceni piękno przyrody, poczucie humoru oraz zdrowy rozsądek.
Szkolenie z Asertywnej komunikacji jest skierowane do wszystkich, ponieważ umiejętność ta jest przydatna w różnych sferach życia zawodowego i osobistego.
Zapraszamy:
pracowników z wszystkich sektorów – umiejętność wyrażania swoich myśli i potrzeb w sposób asertywny pomoże im w lepszym radzeniu sobie ze stresem, zarządzaniu konfliktami i budowaniu zdrowszych relacji z kolegami, przełożonymi czy klientami,
liderów i menedżerów którym asertywność pomaga w skutecznym zarządzaniu zespołem, delegowaniu obowiązków, rozwiązywaniu konfliktów i komunikacji,
osoby doświadczające trudności w komunikacji, w wyrażaniu swoich myśli, uczuć i potrzeb. Mogą to być osoby, które często zbyt się uginają pod wpływem innych (uległość) lub odwrotnie, reagują agresywnie.
osoby chcące poprawić relacje interpersonalne, które pragną zwiększyć skuteczność swojej komunikacji interpersonalnej w życiu codziennym, w relacjach rodzinnych czy społecznych.
Co uczestnik będzie wiedział (czego dowie się w trakcie trwania szkolenia)
Dowie się, jak wygląda proces przekazywania informacji, jaką rolę odgrywa w nim nadawca, odbiorca i komunikat
Dowie się, dlaczego niektóre informacje są gubione lub ulegają zniekształceniu
Pozna i przećwiczy narzędzia komunikacyjne (parafrazę, rodzaje pytań, ich stosowanie, komunikat „JA”)
Pozna sposoby przekazywania informacji w sposób asertywny (konstruktywna krytyka, kanapka informacji zwrotnych, komunikat UFO, technika FUKOZ)
Dowie się, jak stres wpływa na relacje z innymi
Co uczestnik będzie umiał (czego się nauczy i jak będzie potrafił wykorzystać daną wiedzę w praktyce)?
Pogłębi wiedzę na temat sposobu przetwarzania informacji przez umysł człowieka
Pozna metody wpływania na stan emocjonalny innych osób
Nauczy się stosować „dopasowania” i „prowadzenia” w czasie komunikacji
Nauczy się unikać słów, które sabotują komunikację
Wzmocni umiejętność radzenia sobie z krytyką
Będzie potrafił aktywnie słuchać partnera rozmowy dając mu poczucie ważności pełnego zaangażowania w rozmowie
Nauczy się, jak wykorzystać pytania precyzujące wypowiedzi
Nauczy się, jak przygotować się do trudnych rozmów przyjmując odpowiednią postawę i technikę rozmowy pomagającą w przekonywaniu innych do swoich racji, produktów, usługi itd.
Nauczy się, jak udzielić podwładnemu/współpracownikowi/klientowi konstruktywnej informacji zwrotnej
Jakie kompetencje społeczne ma szansę rozwinąć/nabyć korzystając ze szkolenia?
Pogłębi wiedzę na temat sposobu przetwarzania informacji przez umysł człowieka
Pozna metody wpływania na stan emocjonalny innych osób
Nauczy się stosować „dopasowania” i „prowadzenia” w czasie komunikacji
Nauczy się unikać słów, które sabotują komunikację
Wzmocni umiejętność radzenia sobie z krytyką
Każda organizacja potrzebuje efektywnych systemów komunikowania się pracowników pomiędzy sobą. Okazuje się, że problem ten możemy rozpatrywać na kilku płaszczyznach: organizacji, zespołów i jednostek. Wzmacniając umiejętności interpersonalne swoich pracowników organizacja staję się efektywniejsza, zespoły mogą ze sobą współpracować, a procesy i procedury nie hamują rozwoju i płynności pracy. Problemem może być jednak fakt, że natłok zadań, presja czasu, kondycja psychofizyczna, niska świadomość siebie mogą wywoływać sytuacje stresogenne, a te w konsekwencji prowadzić do konfliktów.
Celem szkolenia jest integracja zespołu w celu poprawy komunikacji i współpracy, dzięki której osiąganie celów staje się łatwiejsze i pewniejsze – wypracowanie zasad efektywnej komunikacji i współpracy. Uświadomienie własnych niedostatków komunikacyjnych, ich wyeliminowanie i rozwój umiejętności komunikacyjnych. Trening komunikatów asertywnych.
Co uczestnik będzie wiedział (czego dowie się w trakcie trwania szkolenia)?
Dowie się, jak wygląda proces przekazywania informacji, jaką rolę odgrywa w nim nadawca, odbiorca i komunikat
Dowie się, dlaczego niektóre informacje są gubione lub ulegają zniekształceniu
Pozna i przećwiczy narzędzia komunikacyjne (parafrazę, rodzaje pytań, ich stosowanie, komunikat „JA”)
Pozna sposoby przekazywania informacji w sposób asertywny (konstruktywna krytyka, kanapka informacji zwrotnych, komunikat UFO, technika FUKOZ)
Dowie się, jak stres wpływa na relacje z innymi
Co uczestnik będzie umiał (czego się nauczy i jak będzie potrafił wykorzystać daną wiedzę w praktyce)?
Będzie potrafił aktywnie słuchać partnera rozmowy dając mu poczucie ważności pełnego zaangażowania w rozmowie
Nauczy się, jak wykorzystać pytania precyzujące wypowiedzi
Nauczy się, jak przygotować się do trudnych rozmów przyjmując odpowiednią postawę i technikę rozmowy pomagającą w przekonywaniu innych do swoich racji, produktów, usługi itd.
Nauczy się, jak udzielić podwładnemu/współpracownikowi/klientowi konstruktywnej informacji zwrotnej
Jakie kompetencje społeczne ma szansę rozwinąć/nabyć korzystając ze szkolenia?
Pogłębi wiedzę na temat sposobu przetwarzania informacji przez umysł człowieka
Pozna metody wpływania na stan emocjonalny innych osób
Nauczy się stosować „dopasowania” i „prowadzenia” w czasie komunikacji
Nauczy się unikać słów, które sabotują komunikację
Wzmocni umiejętność radzenia sobie z krytyką
Program szkolenia
Moduł 1. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W ZESPOLE
Nastawienie i stereotypy – czy „każdy Włoch jest doskonałym….”, a „Kobiety z dużymi ….są bardzo…”.
„Nie suknia zdobi człowieka”, a jednak „Habit czyni mnicha”. Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli jak dbać o własny wizerunek i godnie reprezentować instytucję, w której pracuję.
Udoskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się w zespole.
Poziomy konfliktów – rozwiązywanie konfliktów w zespołach.
Style komunikacyjne.
Moduł 2. WARUNKI EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI – JAK WYKORZYSTAĆ KOMUNIKATY WERBALNE W CELU PODNIESIENIA ZDOLNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH
Bariery utrudniające efektywne porozumiewanie się z innymi.
Aktywne, bierne, kosmetyczne czy głębokie – jak słuchanie wpływa na nawiązywanie relacji i zarządzanie relacjami z innymi?
Jak być w pełni aktywnym słuchaczem? Kształtowanie aktywnego słuchania opartego na empatii i otwartości.
Parafraza „Jeśli dobrze rozumiem…”.
Siła pytań – jak wykorzystać pytania precyzujące wypowiedzi.
Rodzaje pytań i zakres ich stosowania.
Moduł 3. MOWA CIAŁA – JAK ODCZYTYWAĆ SYGNAŁY NIEWERBALNE I JAK JE WYKORZYSTYWAĆ WE WŁASNYM PRZEKAZIE.
„Ze spuszczoną głową, powoli…” postawa ciała – jak wyglądają pozycje „otwarte” i „zamknięte” i jakie niosą komunikaty.
Sposoby wykorzystywania dłoni w procesie komunikacji.
Rola gestów w wyrażaniu emocji i wywieraniu wpływu – gesty pożądane i wzbudzające agresję.
Mimika twarzy – jak odczytywać emocje, kiedy oczy kłamią, a kiedy uśmiech jest szczery?
W jaki sposób tworzone są zależności przestrzenne; nasze strefy osobistego bezpieczeństwa – jak je wykorzystać w komunikacji z innymi.
Moduł 4. ASERTYWNA KOMUNIKACJA I KONSTRUKTYWNA KRYTYKA KLUCZEM DO EFEKTYWNOŚCI
Typy postaw: postawy nawykowe (agresywna, pasywna, manipulacyjna) i wyuczone (asertywna i odważna).
Korzyści z bycia asertywnym.
Preferowany styl zachowania.
Techniki mówienia „nie”.
Trening technik asertywnych:
Asertywny komunikat „JA”
Sposoby przekazywania informacji w zespole – narzędzia asertywne:
Konstruktywna krytyka;
Komunikat UFO;
Technika FUKOZ
Kanapka informacji zwrotnych.
Cena zawiera:
7 godzin dydaktycznych warsztatów.
Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.