Asertywna komunikacja i współpraca w zespole

Każda organizacja potrzebuje efektywnych systemów komunikowania się pracowników pomiędzy sobą. Okazuje się, że problem ten możemy rozpatrywać na kilku płaszczyznach: organizacji, zespołów i jednostek. Wzmacniając umiejętności interpersonalne swoich pracowników organizacja staję się efektywniejsza, zespoły mogą ze sobą współpracować, a procesy i procedury nie hamują rozwoju i płynności pracy. Problemem może być jednak fakt, że natłok zadań, presja czasu, kondycja psychofizyczna, niska świadomość siebie mogą wywoływać sytuacje stresogenne, a te w konsekwencji prowadzić do konfliktów.

Szkolenie z asertywności w Twoim miejscu pracy

Celem szkolenia jest integracja zespołu w celu poprawy komunikacji i współpracy, dzięki której osiąganie celów staje się łatwiejsze i pewniejsze – wypracowanie zasad efektywnej komunikacji i współpracy. Uświadomienie własnych niedostatków komunikacyjnych, ich wyeliminowanie i rozwój umiejętności komunikacyjnych. Trening komunikatów asertywnych.

  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    ­

    1. 1
      EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W ZESPOLE
      • Nastawienie i stereotypy – czy „każdy Włoch jest doskonałym….”, a „Kobiety z dużymi ….są bardzo…”.
      • „Nie suknia zdobi człowieka”, a jednak „Habit czyni mnicha”. Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli jak dbać o własny wizerunek i godnie reprezentować instytucję, w której pracuję.
      • Udoskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się w zespole.
      • Poziomy konfliktów - rozwiązywanie konfliktów w zespołach.
      • Style komunikacyjne.
    2. 2
      WARUNKI EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI – JAK WYKORZYSTAĆ KOMUNIKATY WERBALNE W CELU PODNIESIENIA ZDOLNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH
      • Bariery utrudniające efektywne porozumiewanie się z innymi.
      • Aktywne, bierne, kosmetyczne czy głębokie – jak słuchanie wpływa na nawiązywanie relacji i zarządzanie relacjami z innymi?
      • Jak być w pełni aktywnym słuchaczem? Kształtowanie aktywnego słuchania opartego na empatii i otwartości.
      • Parafraza „Jeśli dobrze rozumiem...”.
      • Siła pytań - jak wykorzystać pytania precyzujące wypowiedzi.
      • Rodzaje pytań i zakres ich stosowania.
    3. 3
      MOWA CIAŁA - JAK ODCZYTYWAĆ SYGNAŁY NIEWERBALNE I JAK JE WYKORZYSTYWAĆ WE WŁASNYM PRZEKAZIE
      • „Ze spuszczoną głową, powoli…” postawa ciała - jak wyglądają pozycje „otwarte” i „zamknięte” i jakie niosą komunikaty.
      • Sposoby wykorzystywania dłoni w procesie komunikacji.
      • Rola gestów w wyrażaniu emocji i wywieraniu wpływu – gesty pożądane i wzbudzające agresję.
      • Mimika twarzy - jak odczytywać emocje, kiedy oczy kłamią, a kiedy uśmiech jest szczery?
      • W jaki sposób tworzone są zależności przestrzenne; nasze strefy osobistego bezpieczeństwa – jak je wykorzystać w komunikacji z innymi.
    4. 4
      ASERTYWNA KOMUNIKACJA I KONSTRUKTYWNA KRYTYKA KLUCZEM DO EFEKTYWNOŚCI
      • Typy postaw: postawy nawykowe (agresywna, pasywna, manipulacyjna) i wyuczone (asertywna i odważna).
      • Korzyści z bycia asertywnym.
      • Preferowany styl zachowania.
      • Techniki mówienia „nie”.
      • Trening technik asertywnych: - Asertywny komunikat „JA”; Sposoby przekazywania informacji w zespole – narzędzia asertywne: Konstruktywna krytyka; Komunikat UFO; Technika FUKOZ; Kanapka informacji zwrotnych.

    Jagoda Wąsowska

    Trener I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikowany Coach Multi Level Coaching, konsultant, magister edukacji. Zakres realizowanych szkoleń: efektywność i zarządzanie sobą w czasie, zarządzanie stresem i kontrola emocji, komunikacja i asertywność, wystąpienia publiczne i autoprezentacja, efektywność zawodowa i osobista, kreatywność i proaktywność, joga umysłu. Maratonka – wykorzystuje poznane metody między innymi do realizacji swoich celów sportowych, zdobyła Koronę Maratonów Polskich, specjalizuje się w bieganiu górskim – przebiegła między innymi Bieg Rzeźnika, CCC w ramach Ultra-Trail du Mont - Blanc,  Dolomiti Extreme Trail, Chudego Wawrzyńca, Triadę. Ceni piękno przyrody, poczucie humoru oraz zdrowy rozsądek.

    Szkolenie z Asertywnej komunikacji jest skierowane do wszystkich, ponieważ umiejętność ta jest przydatna w różnych sferach życia zawodowego i osobistego.

    Zapraszamy:

    • pracowników z wszystkich sektorów – umiejętność wyrażania swoich myśli i potrzeb w sposób asertywny pomoże im w lepszym radzeniu sobie ze stresem, zarządzaniu konfliktami i budowaniu zdrowszych relacji z kolegami, przełożonymi czy klientami,
    • liderów i menedżerów którym asertywność pomaga w skutecznym zarządzaniu zespołem, delegowaniu obowiązków, rozwiązywaniu konfliktów i komunikacji,
    • osoby doświadczające trudności w komunikacji, w wyrażaniu swoich myśli, uczuć i potrzeb. Mogą to być osoby, które często zbyt się uginają pod wpływem innych (uległość) lub odwrotnie, reagują agresywnie.
    • osoby chcące poprawić relacje interpersonalne, które pragną zwiększyć skuteczność swojej komunikacji interpersonalnej w życiu codziennym, w relacjach rodzinnych czy społecznych.

    Co uczestnik będzie wiedział (czego dowie się w trakcie trwania szkolenia)

    • Dowie się, jak wygląda proces przekazywania informacji, jaką rolę odgrywa w nim nadawca, odbiorca i komunikat
    • Dowie się, dlaczego niektóre informacje są gubione lub ulegają zniekształceniu
    • Pozna i przećwiczy narzędzia komunikacyjne (parafrazę, rodzaje pytań, ich stosowanie, komunikat „JA”)
    • Pozna sposoby przekazywania informacji w sposób asertywny (konstruktywna krytyka, kanapka informacji zwrotnych, komunikat UFO, technika FUKOZ)
    • Dowie się, jak stres wpływa na relacje z innymi

    Co uczestnik będzie umiał (czego się nauczy i jak będzie potrafił wykorzystać daną wiedzę w praktyce)?

    • Pogłębi wiedzę na temat sposobu przetwarzania informacji przez umysł człowieka
    • Pozna metody wpływania na stan emocjonalny innych osób
    • Nauczy się stosować „dopasowania” i „prowadzenia” w czasie komunikacji
    • Nauczy się unikać słów, które sabotują komunikację
    • Wzmocni umiejętność radzenia sobie z krytyką
    • Będzie potrafił aktywnie słuchać partnera rozmowy dając mu poczucie ważności pełnego zaangażowania w rozmowie
    • Nauczy się, jak wykorzystać pytania precyzujące wypowiedzi
    • Nauczy się, jak przygotować się do trudnych rozmów przyjmując odpowiednią postawę i technikę rozmowy pomagającą w przekonywaniu innych do swoich racji, produktów, usługi itd.
    • Nauczy się, jak udzielić podwładnemu/współpracownikowi/klientowi konstruktywnej informacji zwrotnej

    Jakie kompetencje społeczne ma szansę rozwinąć/nabyć korzystając ze szkolenia?

    • Pogłębi wiedzę na temat sposobu przetwarzania informacji przez umysł człowieka
    • Pozna metody wpływania na stan emocjonalny innych osób
    • Nauczy się stosować „dopasowania” i „prowadzenia” w czasie komunikacji
    • Nauczy się unikać słów, które sabotują komunikację
    • Wzmocni umiejętność radzenia sobie z krytyką

    Każda organizacja potrzebuje efektywnych systemów komunikowania się pracowników pomiędzy sobą. Okazuje się, że problem ten możemy rozpatrywać na kilku płaszczyznach: organizacji, zespołów i jednostek. Wzmacniając umiejętności interpersonalne swoich pracowników organizacja staję się efektywniejsza, zespoły mogą ze sobą współpracować, a procesy i procedury nie hamują rozwoju i płynności pracy. Problemem może być jednak fakt, że natłok zadań, presja czasu, kondycja psychofizyczna, niska świadomość siebie mogą wywoływać sytuacje stresogenne, a te w konsekwencji prowadzić do konfliktów.

    Celem szkolenia jest integracja zespołu w celu poprawy komunikacji i współpracy, dzięki której osiąganie celów staje się łatwiejsze i pewniejsze – wypracowanie zasad efektywnej komunikacji i współpracy. Uświadomienie własnych niedostatków komunikacyjnych, ich wyeliminowanie i rozwój umiejętności komunikacyjnych. Trening komunikatów asertywnych.

    Co uczestnik będzie wiedział (czego dowie się w trakcie trwania szkolenia)?

    • Dowie się, jak wygląda proces przekazywania informacji, jaką rolę odgrywa w nim nadawca, odbiorca i komunikat
    • Dowie się, dlaczego niektóre informacje są gubione lub ulegają zniekształceniu
    • Pozna i przećwiczy narzędzia komunikacyjne (parafrazę, rodzaje pytań, ich stosowanie, komunikat „JA”)
    • Pozna sposoby przekazywania informacji w sposób asertywny (konstruktywna krytyka, kanapka informacji zwrotnych, komunikat UFO, technika FUKOZ)
    • Dowie się, jak stres wpływa na relacje z innymi

    Co uczestnik będzie umiał (czego się nauczy i jak będzie potrafił wykorzystać daną wiedzę w praktyce)?

    • Będzie potrafił aktywnie słuchać partnera rozmowy dając mu poczucie ważności pełnego zaangażowania w rozmowie
    • Nauczy się, jak wykorzystać pytania precyzujące wypowiedzi
    • Nauczy się, jak przygotować się do trudnych rozmów przyjmując odpowiednią postawę i technikę rozmowy pomagającą w przekonywaniu innych do swoich racji, produktów, usługi itd.
    • Nauczy się, jak udzielić podwładnemu/współpracownikowi/klientowi konstruktywnej informacji zwrotnej

    Jakie kompetencje społeczne ma szansę rozwinąć/nabyć korzystając ze szkolenia?

    • Pogłębi wiedzę na temat sposobu przetwarzania informacji przez umysł człowieka
    • Pozna metody wpływania na stan emocjonalny innych osób
    • Nauczy się stosować „dopasowania” i „prowadzenia” w czasie komunikacji
    • Nauczy się unikać słów, które sabotują komunikację
    • Wzmocni umiejętność radzenia sobie z krytyką

    Program szkolenia

    Moduł 1. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W ZESPOLE

    • Nastawienie i stereotypy – czy „każdy Włoch jest doskonałym….”, a „Kobiety z dużymi ….są bardzo…”.
    • „Nie suknia zdobi człowieka”, a jednak „Habit czyni mnicha”. Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli jak dbać o własny wizerunek i godnie reprezentować instytucję, w której pracuję.
    • Udoskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się w zespole.
    • Poziomy konfliktów – rozwiązywanie konfliktów w zespołach.
    • Style komunikacyjne.

    Moduł 2. WARUNKI EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI – JAK WYKORZYSTAĆ KOMUNIKATY WERBALNE W CELU PODNIESIENIA ZDOLNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH

    • Bariery utrudniające efektywne porozumiewanie się z innymi.
    • Aktywne, bierne, kosmetyczne czy głębokie – jak słuchanie wpływa na nawiązywanie relacji i zarządzanie relacjami z innymi?
    • Jak być w pełni aktywnym słuchaczem? Kształtowanie aktywnego słuchania opartego na empatii i otwartości.
    • Parafraza „Jeśli dobrze rozumiem…”.
    • Siła pytań – jak wykorzystać pytania precyzujące wypowiedzi.
    • Rodzaje pytań i zakres ich stosowania.

    Moduł 3. MOWA CIAŁA – JAK ODCZYTYWAĆ SYGNAŁY NIEWERBALNE I JAK JE WYKORZYSTYWAĆ WE WŁASNYM PRZEKAZIE.

    • „Ze spuszczoną głową, powoli…” postawa ciała – jak wyglądają pozycje „otwarte” i „zamknięte” i jakie niosą komunikaty.
    • Sposoby wykorzystywania dłoni w procesie komunikacji.
    • Rola gestów w wyrażaniu emocji i wywieraniu wpływu – gesty pożądane i wzbudzające agresję.
    • Mimika twarzy – jak odczytywać emocje, kiedy oczy kłamią, a kiedy uśmiech jest szczery?
    • W jaki sposób tworzone są zależności przestrzenne; nasze strefy osobistego bezpieczeństwa – jak je wykorzystać w komunikacji z innymi.

    Moduł 4. ASERTYWNA KOMUNIKACJA I KONSTRUKTYWNA KRYTYKA KLUCZEM DO EFEKTYWNOŚCI

    • Typy postaw: postawy nawykowe (agresywna, pasywna, manipulacyjna) i wyuczone (asertywna i odważna).
    • Korzyści z bycia asertywnym.
    • Preferowany styl zachowania.
    • Techniki mówienia „nie”.
    • Trening technik asertywnych:
      • Asertywny komunikat „JA”
      • Sposoby przekazywania informacji w zespole – narzędzia asertywne:
        • Konstruktywna krytyka;
        • Komunikat UFO;
        • Technika FUKOZ ­
        • Kanapka informacji zwrotnych.

    Cena zawiera:

    • 7 godzin dydaktycznych warsztatów.
    • Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
    • Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
    • Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.

    Wymagania techniczne:

    • komputer lub telefon z dostępem do Internetu,
    • przeglądarka internetowa,
    • głośniki lub słuchawki,
    • kamera, mikrofon