-
Analiza bazy dostawców w ujęciu strategicznym. Strategiczne zarządzanie bazą dostawców
-
Analiza rynku dostawców. Narzędzia budowy wiedzy o rynku (RFI – zapytanie o informację, RFP – zapytanie o propozycję, RFQ – zapytanie o ofertę).
-
Przygotowanie strategii dla zarządzania bazą dostawców z wykorzystaniem metodologii „Six Bucket”. Określenie kierunków strategicznych rozwoju dostawców i ich kontrybucji do naszego biznesu.
- narzędzia kategoryzacji dostawców
- plany konsolidacji i/lub dywersyfikacji dostawców – kiedy konsolidować, kiedy dywersyfikować?
-
Narzędzie precyzyjnego pozycjonowania dostawców, profesjonalne narzędzia kupieckie – „Matryca Kraljic” oraz „Model Wiatraka” i model „11Cs”. Ćwiczenia praktyczne na wybranych przykładach.
-
Narzędzie analizy ryzyka w projektowaniu trwałej bazy dostawców – narzędzie przygotowane w oparciu o metodologię PESTEL.
-
Ocena Dostawców w ujęciu taktycznym
-
Walidacja dostawcy
- Walidacja dostawcy i walidacja oferty – profesjonalne narzędzie kupieckie metoda ”0-10”
- Audyt jako narzędzie walidacji dostawcy – zgodnie z metodologią branży automotive „VDA”
- Analiza stabilności finansowej dostawcy – wskaźnik z-score, „Quick Ratio”
-
Budowanie modelu kosztowego uwzględniającego wszystkie elementy łańcucha wartości, a nie samą tylko cenę.
-
Ocena i rozwój dostawcy na poziomie operacyjnym
-
Metody oceny dostawcy w trakcie trwania współpracy.
-
Narzędzia oceny dostawcy. Jak stworzyć sprawny system monitoringu i oceny dostawcy.
-
Przygotowanie planu rozwoju dostawcy i działań korygujących
Jacek Jarmuszczak
Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach.
Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię zakupową dla swojej kategorii, budował bazę dostawców, zarządzał relacjami oraz prowadził negocjacje handlowe z kluczowymi dostawcami.
Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie.
Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej.
Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Wielomiesięczne kontrakty w Europie Zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza miliard Euro i wciąż rośnie.
Podczas zajęć:
-
- dowiesz się jak dobrać najskuteczniejsze w Twojej branży techniki oceny i kwalifikacji dostawców,
-
- zidentyfikujesz kluczowe czynniki wpływające na wybór optymalnego dostawcy,
-
- poznasz bardzo dużo praktycznych wskazówek i przykładów z życia.
Wszystkie wykorzystane w szkoleniu modele, metodologie i narzędzia wykorzystywane są w praktyce, do zarządzania dostawcami przez większość międzynarodowych korporacji; są to nowoczesne metody pracy profesjonalnych kupców.
Wybór dostawcy jest dla firmy decyzją o znaczeniu strategicznym. Od dostawcy zależy jakość i cena Waszych produktów, usług oraz terminowość i niezawodność ich dostaw. Jedynie dokładne przygotowanie kryteriów oceny, zmierzenie ich, a następnie porównanie, pozwala nam podejmować racjonalne i obiektywne decyzje. W biznesie nie ma miejsca na podejmowanie decyzji w oparciu o intuicję.
Podczas zajęć:
- dowiesz się jak dobrać najskuteczniejsze w Twojej branży techniki oceny i kwalifikacji dostawców,
- zidentyfikujesz kluczowe czynniki wpływające na wybór optymalnego dostawcy,
- poznasz bardzo dużo praktycznych wskazówek i przykładów z życia.
Wszystkie wykorzystane w szkoleniu modele, metodologie i narzędzia wykorzystywane są w praktyce, do zarządzania dostawcami przez większość międzynarodowych korporacji; są to nowoczesne metody pracy profesjonalnych kupców.
Program szkolenia
I. Analiza bazy dostawców w ujęciu strategicznym. Strategiczne zarządzanie bazą dostawców
- Analiza rynku dostawców. Narzędzia budowy wiedzy o rynku (RFI – zapytanie o informację, RFP – zapytanie o propozycję, RFQ – zapytanie o ofertę).
- Przygotowanie strategii dla zarządzania bazą dostawców z wykorzystaniem metodologii „Six Bucket”. Określenie kierunków strategicznych rozwoju dostawców i ich kontrybucji do naszego biznesu.
- narzędzia kategoryzacji dostawców
- plany konsolidacji i/lub dywersyfikacji dostawców – kiedy konsolidować, kiedy dywersyfikować?
- Narzędzie precyzyjnego pozycjonowania dostawców, profesjonalne narzędzia kupieckie – „Matryca Kraljic” oraz „Model Wiatraka” i model „11Cs”. Ćwiczenia praktyczne na wybranych przykładach.
- Narzędzie analizy ryzyka w projektowaniu trwałej bazy dostawców – narzędzie przygotowane w oparciu o metodologię PESTEL.
II. Ocena Dostawców w ujęciu taktycznym
- Walidacja dostawcy
a) Walidacja dostawcy i walidacja oferty – profesjonalne narzędzie kupieckie metoda ”0-10”
b) Audyt jako narzędzie walidacji dostawcy – zgodnie z metodologią branży automotive „VDA”
c) Analiza stabilności finansowej dostawcy – wskaźnik z-score, „Quick Ratio”
- Budowanie modelu kosztowego uwzględniającego wszystkie elementy łańcucha wartości, a nie samą tylko cenę.
III. Ocena i rozwój dostawcy na poziomie operacyjnym
- Metody oceny dostawcy w trakcie trwania współpracy.
- Narzędzia oceny dostawcy. Jak stworzyć sprawny system monitoringu i oceny dostawcy.
- Przygotowanie planu rozwoju dostawcy i działań korygujących
Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.
Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.