-
WPROWADZENIE
-
Systemy w organizacji – siedem „S”; podstawowe funkcje menedżera. Lider a kierownik, czynniki psychologiczne w firmie: percepcja społeczna, emocje, intuicja, kreatywność. Stabilność i zmiana. Modele zarządzania w ujęciu tradycyjnym i współczesnym.
-
KOMUNIKACJA W FIRMIE
-
Istota komunikowania: funkcje informacyjne, pragmatyczne, ewaluacyjne i meta-komunikacyjne; wieloznaczność zachowań komunikacyjnych – bariery i trudności. Formalne i nieformalne kanały przepływu informacji.
-
ZESPOŁY PRACOWNICZE
-
Formalne i nieformalne grupy w firmie. Struktury i procesy grupowe. Grupowe i indywidualne rozwiązywanie problemów. Przywództwo zadaniowe i emocjonalne. Style kierowania. Budowanie spójności grupy.
-
STRES W PRACY, KONFLIKTY I NAPIĘCIA
-
Rodzaje i źródła konfliktów, sposoby zarządzania konfliktami, źródła i mechanizmy konfliktów, indywidualne i strukturalne przyczyny stresu, techniki kontrolowania napięcia w sytuacjach stresowych, sposoby relaksacji, negocjacje jako rozwiązywanie konfliktów.
-
OSOBOWOŚĆ I MOTYWACJA
-
Cechy sprzyjające sukcesowi w zarządzaniu, modele sprawdzone: Covey, Maltz, Waitley, Bales. Syndrom pozytywnego myślenia, motywacje pro-rozwojowe. Motywowanie do pracy – wartości finansowe i pozafinansowe. Potrzeby, normy, nastroje i standardy motywacyjne.
Zbigniew Nęcki
Psycholog społeczny, jeden z najwybitniejszych w Polsce specjalistów w zakresie komunikacji
i negocjacji, ceniony mediator i praktyk negocjacji. Autor wielu prac z zakresu kierowania zespołami ludzkimi, komunikacji, emocji i perswazji, technik negocjacji.
Stały komentator i uczestnik publicystycznych programów telewizyjnych.
Autor wielu książek, w tym bestsellera zatytułowanego „Negocjacje w biznesie” oraz przewodnika dla przedsiębiorców „Negocjacje w Unii Europejskiej”.
Do ważniejszych publikacji należą również „Atrakcyjność wzajemna” oraz „Komunikowanie interpersonalne”.
Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. Wygłaszał referaty i prowadził wykłady
w wielu ośrodkach akademickich za granicą, min. w USA, Meksyku, Indiach.
Ze Spółką Vademecum współpracuje od 2000 roku.
Szkolenie „Zarządzanie Zespołem Pracowniczym” adresowane jest do wszystkich, którzy są lub zamierzają być odpowiedzialni za kierowanie i skuteczne zarządzanie zespołem pracowników. Są to min:
- Kierownicy i Liderzy Zespołów: Osoby, które pełnią funkcję kierowniczą i zarządzają zespołem pracowników, liderzy z różnych branż, sektorów i dziedzin. Są zainteresowani doskonaleniem umiejętności kierowniczych, budowaniem efektywnego zespołu i rozwijaniem potencjału pracowników.
- Menedżerowie Działów HR: Specjaliści ds. zasobów ludzkich, którzy zarządzają personelem, rozwijają umiejętności zespołu, dbają o klimat organizacyjny i efektywność pracy.
- Pracownicy Działu Kadr: Osoby odpowiedzialne za procesy rekrutacyjne, szkolenia, rozwój pracowników, analizę wynagrodzeń i relacje z zespołem.
- Koordynatorzy Projektów: Liderzy projektów, którzy muszą skutecznie zarządzać zespołem w ramach konkretnych projektów, planować zadania i monitorować postępy zespołu.
- Nowi Kierownicy i Menedżerowie: Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją karierę kierowniczą i chcą zdobyć solidne podstawy w zakresie zarządzania zespołem.
- Przedsiębiorcy i Właściciele Firm: Osoby prowadzące własne przedsiębiorstwo, które chcą lepiej zrozumieć, jak efektywnie zarządzać swoim zespołem pracowników.
Szkolenie zostało przygotowane w taki sposób, aby dostosować się do różnych poziomów doświadczenia i umiejętności, umożliwiając uczestnikom zdobycie praktycznych narzędzi, strategii i wiedzy potrzebnych do skutecznego zarządzania zespołem pracowniczym.
Istnieje wiele modeli zarządzania lecz nie każdy z nich można zastosować w danej chwili i dla danego zespołu. Ważny jest też lider – jego wiedza, doświadczenie, postawa i motywacja. Jak połączyć wszystkie czynniki, by wybrać dla siebie najlepszy, czyli najefektywniejszy sposób zarządzania?
Zapraszamy Państwa na trening prowadzony przez prof. dr hab. Zbigniewa Nęckiego. Poznacie mechanizmy psychologiczne i społeczne odgrywające kluczową rolę w sytuacjach zawodowych menedżera. Dowiecie się, jak wzmacniać słabe strony – swoje, zespołu, i w jaki sposób wykorzystywać potencjał grupy, aby kierowanie zespołem było prostsze i dawało znacznie więcej satysfakcji.
Program szkolenia
- WPROWADZENIE
Systemy w organizacji – siedem „S”; podstawowe funkcje menedżera. Lider
a kierownik, czynniki psychologiczne w firmie: percepcja społeczna, emocje, intuicja, kreatywność. Stabilność i zmiana. Modele zarządzania w ujęciu tradycyjnym i współczesnym.
- KOMUNIKACJA W FIRMIE
Istota komunikowania: funkcje informacyjne, pragmatyczne, ewaluacyjne
i meta-komunikacyjne; wieloznaczność zachowań komunikacyjnych – bariery
i trudności. Formalne i nieformalne kanały przepływu informacji.
- ZESPOŁY PRACOWNICZE
Formalne i nieformalne grupy w firmie. Struktury i procesy grupowe. Grupowe
i indywidualne rozwiązywanie problemów. Przywództwo zadaniowe i emocjonalne. Style kierowania. Budowanie spójności grupy.
- STRES W PRACY, KONFLIKTY I NAPIĘCIA
Rodzaje i źródła konfliktów, sposoby zarządzania konfliktami, źródła i mechanizmy konfliktów, indywidualne i strukturalne przyczyny stresu, techniki kontrolowania napięcia w sytuacjach stresowych, sposoby relaksacji, negocjacje jako rozwiązywanie konfliktów.
- OSOBOWOŚĆ I MOTYWACJA
Cechy sprzyjające sukcesowi w zarządzaniu, modele sprawdzone: Covey, Maltz, Waitley, Bales. Syndrom pozytywnego myślenia, motywacje pro-rozwojowe. Motywowanie do pracy – wartości finansowe i pozafinansowe. Potrzeby, normy, nastroje i standardy motywacyjne.
W cenie uwzględniono koszty:
- 16 godzin lekcyjnych intensywnych warsztatów,
- materiałów szkoleniowych i pomocniczych,
- serwisu kawowego oraz lunchu,
- imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
Miejsce szkolenia:
WenderEdu Business Center, ul. Św. Józefa 1/3
Informacja dodatkowa:
Koszt noclegu w WenderEdu Business Center w pok. 1-os. ze śniadaniem wynosi 225 zł brutto