Zarządzanie zespołem produkcyjnym – akademia umiejętności lidera produkcji w pigułce
Szkolenie dedykowane jest liderom, mistrzom i kierownikom produkcji, którzy chcą usystematyzować i poszerzyć wiedzę oraz nabyć praktyczne umiejętności wraz z narzędziami do efektywnego zarządzania zespołem.
Szkolenie przeznaczone jest także dla osób przygotowujących się do objęcia roli szefa zespołu, które chcą poznać i przećwiczyć kluczowe aspekty związane z zarządzaniem pracownikami.
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności potrzebne do efektywnego zarządzania zespołem oraz kreowania swojego autorytetu jako lidera zespołu. Uczestnicy szkolenia przećwiczą kluczowe umiejętności związane ze skuteczną komunikacją oraz kierowaniem zespołem, w tym delegowaniem zadań, motywowaniem i dyscyplinowaniem.
Wyjaśnimy i nauczymy:
- w jaki sposób budować autorytet lidera zespołu
- w jaki sposób kierować zespołem – jakie są różne style kierowania
- jak w praktyce wykorzystać model przywództwa sytuacyjnego
- w jaki sposób motywować, delegować I dyscyplinować zespół
- znaczenie jasnej I precyzyjnej komunikacji
- jak efektywnie pełnić funkcję lidera zespołu
- jak dobierać styl kierowania zespołem
- jak komunikować się w oparciu o fakty
- jak prowadzić trudne rozmowy z pracownikami
Program szkolenia
Wprowadzenie do tematyki zarządzania zespołem produkcyjnym
- Rola szefa
- Budowanie swojego autorytetu
- Kluczowe umiejętności lidera
Model Przywództwa Sytuacyjnego Paula Herseya i Kena Blancharda
- Style kierowania zespołem
- Skuteczna komunikacja jako klucz do sukcesu
- Wyznaczanie celów
Feedback, czyli skuteczne udzielanie informacji zwrotnej
- Dlaczego informacja zwrotna jest tak ważna
- Kiedy udzielać informacji zwrotnej
- Sposoby udzielana feedbacku
- Dobre praktyki
Motywowanie pozafinansowe – jak robić to dobrze i skutecznie?
- Wybrane koncepcje motywowania pracowników
- Złote zasady motywowania i dobre praktyki
- Jak przeprowadzić rozmowę motywacyjną z podwładnym?
Dyscyplinowanie
- Dobre praktyki
- Podstawowe błędy w dyscyplinowaniu popełniane przez szefów
- Jak przeprowadzić trudną rozmowę z podwładnym?
Delegowanie zadań
- Zalety i zagrożenia delegowania
- Poziomy delegowania zadań
- Jak skutecznie delegować zadania
Expose szefa
- Kontrakt z zespołem – do czego służy i kiedy warto go stosować
- Jakie elementy powinien zawierać
- Dobre i „złe” praktyki
Czego się nauczysz podczas dwudniowych warsztatów?
- Poznasz całościowe spojrzenie na rolę i zakres odpowiedzialności szefa zespołu – nie tylko jego operacyjną działalność związaną z realizacją założonych celów / KPI, ale także odpowiedzialność za komunikację, rozwój, atmosferę pracy, bezpieczeństwo (fizyczne i psychiczne) itd. oraz skutki zaniedbania tej drugiej sfery w perspektywie długoterminowej.
- Poznasz różne style kierowania zespołem oraz warunki ich skuteczności.
- Poznasz założenia Modelu Przywództwa Sytuacyjnego, w tym umiejętności i wiedzę, jaka jest potrzebna do efektywnego kierowania zespołem.
- Poznasz znaczenie skutecznego przekazywania informacji zwrotnych, w tym model FUCO
- i „komunikat ja”.
- Nabędziesz umiejętności dotyczące formułowania i przekazywania feedbacku.
- Poznasz wybrane teorie motywowania pracowników oraz „złote zasady” i dobre praktyki.
- Dzięki case study oraz ćwiczeniom warsztatowym poznasz najczęstsze błędy popełniane
- w zakresie motywowania oraz sposoby ich uniknięcia.
- Dowiesz się, w jaki sposób przekazywać „negatywną” informację zwrotną oraz przeprowadzić trudną rozmowę z pracownikiem.
- Nabędziesz umiejętności związane z komunikowaniem swoich oczekiwań wobec pracownika oraz ich egzekwowania.
- Poznasz sposoby i poziomy delegowania zadań. Poznasz korzyści płynące ze stosowania narzędzia oraz ewentualne zagrożenia z nim związane.
- Dowiesz się, w jaki sposób przekazać zespołowi swoje oczekiwania oraz zawrzeć kontrakt regulujący zasady współpracy w zespole, jednocześnie ćwicząc sposób formułowania i wygłaszania wypowiedzi na forum.
W cenie uwzględniono koszty:
- 16 godzin lekcyjnych intensywnych warsztatów,
- materiałów szkoleniowych i pomocniczych,
- serwisu kawowego oraz lunchu,
- imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
Miejsce szkolenia:
Silesian Hotel***; ul. Szybowcowa 1A, Katowice
Informacja dodatkowa:
Economy Silesian Hotel** – 144 zł netto
Quality Silesian Hotel*** – 160 zł netto.
ZASTRZEŻENIE COVIDOWE
Zastrzegamy sobie prawo do odwołania szkolenia, zmiany jego terminu lub zmiany formuły ze szkolenia stacjonarnego na szkolenie ON-LINE, jeśli przed rozpoczęciem zajęć zostaną wprowadzone obostrzenia związane z organizacją spotkań (w tym szkoleń) w salach konferencyjnych.
Prowadzący
-
Katarzyna KlarenbachPraktyk HR z ponad 10–letnim doświadczeniem zawodowym w obszarze rekrutacji, szkoleń i rozwoju pracowników, outplacementu i zarządzania karierą oraz Business Partneringu, zdobytym w międzynarodowych organizacjach. Absolwentka stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Ekonomicznym, studiów podyplomowych w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz wielu kursów i szkoleń, m.in. Coachwise w Warszawie. Aktualnie studentka psychologii na SWPS Wrocław. Autorka teksów poświęconych rozwojowi zawodowemu, certyfikowany konsultant Extended DISC. Pasjonatka ciągłego doskonalenia i pogłębiania swoich umiejętności.