Zarządzanie zmianą i rozwiązywanie konfliktów
Dzięki temu szkoleniu zdobędziesz wiedzę o tym:
- Jak mierzyć poziom realizacji zadań podwładnych i jak kierować nimi poprzez ustalanie celów i obserwację poziomu realizacji ich zadań;
- Co to jest konflikt i jak możesz się nim posłużyć;
- Jak reagować i jakie stanowisko zająć w konflikcie;
- Uzyskasz umiejętność zbudowania Systemu Motywacyjnego;
- Opanujesz możliwości zarządzania pracownikami, ich zadaniami, premiami i płacami w oparciu o relatywizowane, mierzalne osiągnięcia w czasie, metodą w której nie występuje konflikt lub można go użyć dla dobra organizacji.
Program szkolenia
Dzień I
- Reakcje podwładnych na zmiany i techniki postępowania z nimi na każdym etapie, także w konflikcie.
- Kierowanie zmianami i utrzymywanie ich wyników, kierując podwładnymi.
- Jak to się stało, że zarządzasz?
- Douglas McGregor teoria szefa (X) oraz szefa (Y) Kim ty jesteś?
- Różnice między zarządzaniem i rządzeniem. Konsekwencje dla ciebie, twoich ludzi i firmy.
- „5 x P levels” Pięć kolejnych poziomów (P) autorytetu by Lohn Maxwell.
- Wewnętrzny Krytyk i jego rola dla przywódcy.
- Pewność siebie w obliczu wiedzy o Toxoplasma Gondii by Robert Sapolsky.
- Styl komunikacji w zarządzaniu (Poznaj swój własny styl).
- 13 zasad które spełniają menadżerowie odnoszący sukces, by Goffrey James (Global Sales Manager Apple).
- Asertywność co to takiego i po co mi to?
- Kwestionariusz asertywności, żebyś wiedział kim jesteś.
Dzień II
- Po co komu zmiany?
- Zarządzanie czy rządzenie.
- Składniki Zarządzania Zmianą.
- Twój sposób na podejmowanie decyzji i kilka metod które stosują inni. „123”; „40-70%”; „Disney”; „Eliminuj Emocje”.
- Kurt Levin Modele przeprowadzania zmian (Rozmrożenie zmiana, zamrożenie).
- Kto w tych zamianach będzie uczestniczył?
- Technika Expose.
- Zachowanie lidera w zmianie.
- Fazy radzenia sobie ze Zmianą prze pracowników i metody przeprowadzenia personelu do kolejnych następnych faz przez zaangażowanego lidera zespołu.
- Wyparcie, Opór, Próbowanie, Adaptacja.
- Technika przeprowadzenia podwładnych przez każdą z faz zmiany.
- Model GROW, metodyka rozmowy poświęconej delegowaniu celów.
- Pytania otwarte i pytania zamknięte w procesie badania rzeczywistości, możliwych opcji i wyboru sposobu dla realizacji celów przez pracownika.
- Technika uzyskania potwierdzenia od pracownika że zaakceptował cele.
- Rozmowa stylem partycypacyjnym.
- Rozmowa stylem konsultacyjnym.
- Rozmowa stylem informacyjnym.
- Cykl Deminga jako technika samokontroli realizacji zadań i elastyczności podjętych celów.
- Feed-back-echo, Informacja zwrotna „Echo” jako metoda codziennej komunikacji w zespołowej realizacji zadań.
Prowadzący
-
Sławomir ZielińskiWielokrotnie piastował kierownicze stanowiska w amerykańskich i niemieckich korporacjach. Prezes Dr Oetker Poland, Prezes Intersnack Poland, Dyrektor Finansowy EBS, Dyrektor Marketingu Bayer, Dyrektor Handlowy Schoeller, Field Menadżer i Trener w Johnson & Johnson Poland. Od kilku lat prowadzi własną, niezależną działalność konsultingowo doradczą na polu zarządzania zmianami, kontrolingu, restrukturyzacji i rozwoju. Zielona Budka, Jutrzenka SA, Colian, EBS, Bank Pocztowy, to tylko kilka organizacji, dla których pracował jako doradca. Bogate doświadczenia w pracy z ludźmi w procesie zmian, koronuje certyfikat Coacha ICC. Zawody; mgr inż. architekt, grafik projektant, specjalista d/s zarządzania, menadżer, Coach ICC, certyfikowany pilot Drona, /bezzałogowego helikoptera, służącego do zdalnego filmowania z lotu ptaka/. Prywatnie; od lat żegluje po morzu /posiada uprawnienia kapitana jachtowego/. Zakochany w kulturze śródziemnomorskiej. Ciągle rysuje i maluje.