Z poradnika młodego kierownika, czyli jak współpracować z kolegami po awansie

Jeżeli właśnie awansowałeś, a koledzy jeszcze tego nie zauważyli i nie zawsze robią to, co im mówisz, to szkolenie jest dla Ciebie.

Program szkolenia

PROGRAM MERYTORYCZNY WYDARZENIA

Proponowane działanie rozwojowe składa się z następujących elementów:

  1. Określenie celów szkolenia
  2. Zadanie przedszkoleniowe – przygotowanie uczestników
  3. Warsztat

1. OKREŚLENIE CELÓW SZKOLENIA
Celem warsztatu jest:

  • Przygotowanie do zarządzania grupą dotychczasowych kolegów
  • Zdobycie wiedzy dotyczącej zarządzania kolegami i przełożenie tej wiedzy na realia firmy
  • Nauczenie komunikowania się językiem korzyści i rozwiązań ważnych z punktu widzenia firmy i jednocześnie z punktu widzenia podwładnego/kolegi
  • Uświadomienie roli nastawienia na poszukiwanie rozwiązań w kontaktach ze współpracownikami.
  • Nauczenie skutecznego delegowania i egzekwowania w sytuacji gdy pracownik jest długoletnim kolegą.

Generalnie:
Jak być dobrym szefem i nie przestać mieć przyjaciół.

Na poziomie wiedzy, po warsztacie, Uczestnik będzie:

  • Rozumiał odmienne podejścia do postrzegania roli kierownika/lidera prezentowane przez współpracowników
  • Będzie znał język komunikacji wg modelu: Pozytywnie, po Partnersku, podkreślając Korzyści.
  • Rozumiał, jaki typ transakcji przyczynia się do powstawania konfliktów ze współpracownikami i wywołuje ich niezadowolenie.

Na poziomie umiejętności, po warsztacie, Uczestnik będzie:

  • Umiał określić swoją rolę w zespole i ją konsekwentnie umacniać
  • Radził sobie z manipulacją i presją stosowana przez kolegów
  • Umiał zawrzeć skuteczny kontrakt społeczny
  • Umiał skutecznie delegować, zlecać i egzekwować zadania (nawet przyjaciołom)
  • Potrafił przenieść komunikację ze współpracownikiem na poziom Dorosły-Dorosły

2. ZADANIE PRZEDSZKOLENIOWE – PRZYGOTOWANIE UCZESTNIKÓW

  • Będzie to propozycja przeczytania artykułu lub obejrzenia filmu wprowadzającego w zagadnienie. Ten etap nie ma za zadanie pobudzić do myślenia, co jest możliwe do zmiany, a co nie.
  • Zaplanowane jest również krótkie spotkanie techniczne PRZED właściwym szkolenIiem, aby sprawdzić czy wszyscy mają skonfigurowane urządzenia

3. WARSZTAT – PROPONOWANE ZAGADNIENIA
Technicznie będzie realizowany na platformie livewebinar. W trakcie szkolenia będą stosowane następujące metody pracy zdalnej:

  • Pokazy trenerskie – krótkie demonstracje (np.: w postaci przykładu lub anty-przykładu) będące ilustracją kluczowych dla sukcesu zachowań.
  • Ankiety, kwestionariusze – indywidualne metody pracy pozwalające poznawać własne preferencje związane z tematem szkolenia oraz planować pracę po szkoleniu.
  • Praca indywidualna, w grupach, w parach itp. – ćwiczenia, które uczestnicy wykonują w różnych „zespołach projektowych”, poznając inne punkty widzenia, ucząc się wybierania najlepszych pomysłów spośród wielu propozycji oraz porozumiewania z innymi osobami w organizacji.
  • Informacja zwrotna połączona z doradztwem – dawana w różny sposób (werbalny, pokazowy, w postaci nagrań filmowych itp.) informacja o zewnętrznym odbiorze zachowań uczestnika szkolenia, będąca wzmacnianiem mocnych stron i przygotowaniem („co?” i „jak?”) do rozwijania obszarów wymagających poprawy.
  • Sesje Q&A – pytania i wspólnie wypracowywane odpowiedzi dotyczące kwestii potencjalnie trudnych dla uczestników zajęć.

Jakim szefem chcę być?

  • Moje obawy – 3 razy M
  • Ekologia bycia szefem – równowaga pomiędzy rolami społecznymi i zawodowymi
  • Zostałem szefem – moje expose

Kontrakt społeczny:

  • Zostałem kierownikiem swoich kolegów – i co dalej?
  • Sytuacja się zmieniła – etapy tworzenia zespołu na nowo
  • Sposoby uzgadniania oczekiwań
  • Wzajemne zobowiązania – czy przyjaźń działa w jedną stronę

W co grają ludzie – czyli transakcje Dorosły-Dorosły w komunikacji ze współpracownikami:

  • Stany „Ja” (Analiza Transakcyjna) i ich praktyczne zastosowanie w kontaktach ze współpracownikami.
  • Identyfikowanie stanów „Ja” własnych i współpracowników/kolegów.
  • Typy transakcji w relacjach i ich konsekwencje.
  • Techniki przenoszenia transakcji krzyżowych na transakcję Dorosły-Dorosły w komunikacji ze współpracownikami/kolegami.

Asertywność szefa na co dzień:

  • Rama problemu a rama celu czyli jak ma pracować mój zespół
  • Informacja zwrotna – kiedy działa
  • Drabina przekonań – czyli jak się tworzą schematy myślowe – dlaczego nie mogę się dogadać z kolegą

Kuferek menadżera – co się przyda każdemu szefowi:

  • Delegowanie zadań – jak to zrobić gdy podwładny jest moim kolegą
  • Egzekwowanie założonych celów i zadań od kolegów i przyjaciół
  • Rozliczanie zadań z elementami rozwijania pracowników i ich umiejętności zawodowych.
  • Rozliczanie zadań z elementami dyscyplinowania – sytuacje trudne w zarządzaniu grupą kolegów

W trakcie zajęć każdy z Uczestników wypełni indywidualny Plan Działań Wdrożeniowych, zgodnych z założonymi celami szkoleniowymi.

Cena zawiera:

  • 12 godzin dydaktycznych warsztatów.
  • Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
  • Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
  • Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.

Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:

  • komputer stacjonarny lub laptop wyposażony w: mikrofon, głośniki i kamerkę internetową
  • monitor o zalecanej rozdzielności FullHD, jednak możliwe jest używanie monitorów o mniejszej rozdzielczości
  • zainstalowana przeglądarka internetowa z obsługą HTML 5 oraz WebRTC – zalecana przeglądarka internetowa: Google Chrome w wersji 29 lub wyższej
  • szerokopasmowy dostęp do sieci Internet, w przypadku połączenia przez WiFi zalecane jest używanie sieci WiFi działających w paśmie 5GHz w celu wyeliminowania mikro przerw jakie mogą wystąpić podczas szkolenia przy zwykłym WiFi
Kompetencje menedżerskie
Pobierz ofertę

Data

15 - 16 luty 2021
Zakończone!

Czas

09:00 - 14:00

Koszt

952 zł netto

Etykiety

Dwudniowe,
On-line,
Popularne

Lokalizacja

On-line

Organizator

Vademecum - Konferencje i Szkolenia
Telefon
+48 71 341 85 10
Email
vade@vade.com.pl
Strona WWW
https://vade.com.pl

Prowadzący

  • Dorota Jurzysta
    Dorota Jurzysta
    Doświadczony coach ICC, trener biznesu, praktyk i konsultant z zakresu zarządzania. Menadżer wysokiego szczebla z ponad 15-letnim doświadczeniem w kierowaniu spółkami prawa handlowego. W latach 90-tych związana z grupa PPI-ETC, jako dyrektor zarządzający i wiceprezes zarządu RR SERWIS. Poza zarządzaniem zespołami pracowniczymi odpowiadała m.in. za planowanie strategiczne oraz organizację oddziałów zagranicznych w Europie Środkowej (Czechy, Słowacja, Węgry). Przekazuje wiedzę w sposób interesujący, dowcipny, maksymalnie wykorzystując zdobyte doświadczenie. Jej ulubione tematy to zarządzanie strategiczne, finanse dla kadr zarządzających, myślenie analityczne, wnioskowanie, podejmowanie decyzji.

Comments are closed