Efektywny onboarding

Bo pierwsze wrażenie robi się tylko raz!

O tym, jak ważne jest pierwsze wrażenie nie trzeba przekonywać.

  • Jak zatem wywrzeć pozytywne odczucia na nowo zatrudnionym pracowniku?
  • Jak wdrożyć go do naszej kultury organizacyjnej, zespołu, stylu komunikacji, aby szybko poczuł się „u siebie” i osiągnął optymalną efektywność i satysfakcję z pracy?
  • Jak zaplanować proces adaptacji, aby wraz z lepszymi wynikami w pracy rosła także lojalność i motywacja nowego pracownika?

Program szkolenia

Adresaci

Informacje organizacyjne

  1. 1
    Wprowadzenie do tematyki onboardingu i procesu adaptacji pracowników.
    • Co to jest onboarding i dlaczego jest tak ważny?
    • Kiedy ten proces się zaczyna, a kiedy kończy?
    • Kto powinien być zaangażowany w onboarding?
    • Konsekwencje nieprawidłowego wprowadzenia pracowników do organizacji
  2. 2
    Przebieg procesu adaptacji
    • Etapy procesu
    • Wielowymiarowość onboardingu (4C)
    • Standaryzacja procesu (procedury, checklisty, kwestionariusze ewaluacji)
    • Rola komunikacji w procesie wdrażania
    • Rola trenera / mentora / buddy’ego
  3. 3
    Metody i dobre praktyki wprowadzenia nowego pracownika w firmie
    • Sprawdzone metody i dobre praktyki
    • Kreatywny onboarding, czyli jaki?
    • Najczęstsze wyzwania i przeszkody w skutecznym wdrożeniu pracownika
  4. 4
    Jak zaprojektować proces wdrożenia i adaptacji w swojej firmie?
    • Cele, jakie chcemy zrealizować
    • Co chcemy nowemu pracownikowi przekazać (misja / wizja firmy / kultura organizacyjna / czynniki niematerialne / sposób komunikacji / dress code itp)
    • Kogo chcemy zaangażować w proces – głowni Interesariusze
    • Jaka jest specyfika branży i rodzaju prowadzonej działalności (produkty, proces technologiczny, filie firmy, różnice kulturowe, jeśli występują itp.)
    • Proces wdrożenia: on-line czy stacjonarny?
    • Koszty, jakie możemy ponieść
    • Narzędzia, które możemy wykorzystać
    • Jak mierzyć efektywność procesu?
    • Od czego zacząć?

Szkolenie dedykowane jest dla pracowników działów HR oraz innych, zaangażowanych w proces onboardingu – przełożonych, managerów i właścicieli firm.
Szkolenie polecamy także osobom, które chciałaby w przyszłości podjąć pracę w działach HR i realizować działania onboardingowe.

Cele szkolenia:

  • Zrozumienie wielowymiarowości procesu wdrożenia oraz jego etapów.
  • Rozwijanie umiejętności komunikowania korzyści z wdrożenia procesu onboardingu oraz zagrożeń w przypadku ich braku.
  • Doskonalenie umiejętności przygotowania przełożonych i mentorów do wdrożenia nowych osób w organizacji.
  • Zdobycie umiejętności ustandaryzowania i uatrakcyjnienia procesu wdrożenia i adaptacji nowego pracownika.
  • Poznanie technik, projektowania i wdrażania onboardingu we własnej organizacji.
  • Kogo zaangażować, aby proces był efektywny? Jak monitorować i doskonalić wdrożony model?

Bo pierwsze wrażenie robi się tylko raz!

O tym, jak ważne jest pierwsze wrażenie nie trzeba przekonywać.

  • Jak zatem wywrzeć pozytywne odczucia na nowo zatrudnionym pracowniku?
  • Jak wdrożyć go do naszej kultury organizacyjnej, zespołu, stylu komunikacji, aby szybko poczuł się „u siebie” i osiągnął optymalną efektywność i satysfakcję z pracy?
  • Jak zaplanować proces adaptacji, aby wraz z lepszymi wynikami w pracy rosła także lojalność i motywacja nowego pracownika?

Szkolenie dedykowane jest dla pracowników działów HR oraz innych, zaangażowanych w proces onboardingu – przełożonych, managerów i właścicieli firm.
Szkolenie polecamy także osobom, które chciałaby w przyszłości podjąć pracę w działach HR i realizować działania onboardingowe.

Cele szkolenia:

  • Zrozumienie wielowymiarowości procesu wdrożenia oraz jego etapów.
  • Rozwijanie umiejętności komunikowania korzyści z wdrożenia procesu onboardingu oraz zagrożeń w przypadku ich braku.
  • Doskonalenie umiejętności przygotowania przełożonych i mentorów do wdrożenia nowych osób w organizacji.
  • Zdobycie umiejętności ustandaryzowania i uatrakcyjnienia procesu wdrożenia i adaptacji nowego pracownika.
  • Poznanie technik, projektowania i wdrażania onboardingu we własnej organizacji.
  • Kogo zaangażować, aby proces był efektywny? Jak monitorować i doskonalić wdrożony model?

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie do tematyki onboardingu i procesu adaptacji pracowników.
    • Co to jest onboarding i dlaczego jest tak ważny?
    • Kiedy ten proces się zaczyna, a kiedy kończy?
    • Kto powinien być zaangażowany w onboarding?
    • Konsekwencje nieprawidłowego wprowadzenia pracowników do organizacji
  2. Przebieg procesu adaptacji
    • Etapy procesu
    • Wielowymiarowość onboardingu (4C)
    • Standaryzacja procesu (procedury, checklisty, kwestionariusze ewaluacji)
    • Rola komunikacji w procesie wdrażania
    • Rola trenera / mentora / buddy’ego
  3. Metody i dobre praktyki wprowadzenia nowego pracownika w firmie
    • Sprawdzone metody i dobre praktyki
    • Kreatywny onboarding, czyli jaki?
    • Najczęstsze wyzwania i przeszkody w skutecznym wdrożeniu pracownika
  4. Jak zaprojektować proces wdrożenia i adaptacji w swojej firmie?
    • Cele, jakie chcemy zrealizować
    • Co chcemy nowemu pracownikowi przekazać (misja / wizja firmy / kultura organizacyjna / czynniki niematerialne / sposób komunikacji / dress code itp)
    • Kogo chcemy zaangażować w proces – głowni Interesariusze
    • Jaka jest specyfika branży i rodzaju prowadzonej działalności (produkty, proces technologiczny, filie firmy, różnice kulturowe, jeśli występują itp.)
    • Proces wdrożenia: on-line czy stacjonarny?
    • Koszty, jakie możemy ponieść
    • Narzędzia, które możemy wykorzystać
    • Jak mierzyć efektywność procesu?
    • Od czego zacząć?

Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.

Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.