Onboarding jako projekt – wdrożenie nowego pracownika w organizacji

O tym, jak ważne jest pierwsze wrażenie nie trzeba przekonywać. Jak zatem wywrzeć pozytywne odczucia na nowo zatrudnionym pracowniku? Jak wdrożyć go na naszej kultury organizacyjnej, zespołu, kultury komunikacji, aby szybko poczuł się „u siebie” i osiągnął optymalną efektywność i satysfakcję z pracy? Jak zaplanować proces adaptacji, aby wraz z lepszymi wynikami w pracy rosła także lojalność i motywacja nowego pracownika?

Zapraszamy na dwudniowy warsztat, na którym trenerka – Julita Urbaniuk, omówi i przepracuje z Państwem najistotniejsze zagadnienia związane z onboardingiem oraz udzieli odpowiedzi na nurtujące Państwa pytania.

Program szkolenia

  1. Czego potrzebuje organizacja, żeby wdrożyć nowego pracownika? Onboarding jako projekt w firmie, czyli: Co musimy sprawdzić? Co musimy zdefiniować? Co musimy wdrożyć?  – Przygotowanie do onboardingu w organizacji.
     
  2. „Mapa procesu” – onboarding jako proces. Co? Kiedy? Jak? Kto? Jak wizualizować procesy onboardingowe w firmie?
     
  3. Ludzie pracy – psychologiczne potrzeby „nowego”. „Ludzka twarz” onboardingu. Pierwszy dzień, pierwszy tydzień, pierwszy miesiąc – jak wspierać motywację pracownika w czasie pierwszych tygodni w pracy.
     
  4. Porażki onboardingu – co może się nie udać? Co jest słabym punktem naszego procesu onboardingowego? Jakie błędy popełnia organizacja? Jakie błędy popełniają przełożeni i współpracownicy w stosunku do nowego pracownika?
     
  5. Programy adaptacyjne – jak  dobrze przygotować nowego pracownika do pracy w firmie?
     
  6. Mentor – jak przygotować osoby wdrażające do pracy nowych pracowników? Jaką wiedzę z zakresu technik uczenia się powinien mieć mentor? Przygotowanie przełożonego do wdrażania nowych pracowników.
     
  7. Analiza „narzędzi” wykorzystywanych w onboardingu: schemat rozmowa wprowadzającej, schemat rozmowa instruktażowej, TWI, coachingowe uczenie nowego pracownika – zestaw pytań wspierających procesy uczenia się.
     
  8. Znaczenie informacji zwrotnej w procesie uczenia się. Schemat omawiania realizacji zadań z nowym pracownikiem.
     
  9. Praca z negatywnymi postawami pracowników i współpracowników w relacjach z nowymi pracownikami – „Przecież on i tak odejdzie”; „Ile Ci płacą?”; „To ile tu wytrzymasz?”; „Mnie nikt nie uczył. Nic za darmo nie dostałem” itp… Jak wpływać na ludzi w firmie, by nie „wykańczali” ani nowych pracowników, ani procesów onboardingowych.
     
  10. Dlaczego nie wyszło? Dlaczego pracownicy odchodzą? – psychologiczne (i nie tylko) podstawy podejmowania decyzji o zmianie pracy.
     
  11. Rozmowa z pracownikiem, który chce odejść z firmy: schemat rozmowy, którą może przeprowadzić bezpośredni przełożony, wywiad z pracownikiem (exit interview).

W cenie uwzględniono koszty:

  • 16 godzin lekcyjnych intensywnych warsztatów,
  • materiałów szkoleniowych i pomocniczych,
  • serwisu kawowego oraz lunchu,
  • imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

Zastrzegamy sobie prawo do odwołania szkolenia, zmiany jego terminu lub zmiany formuły ze szkolenia stacjonarnego na szkolenie ON-LINE, jeśli do daty rozpoczęcia zajęć nie zostaną zniesione obostrzenia związane z organizacją spotkań (w tym szkoleń)  w salach konferencyjnych.

Dokonaj zgłoszenia

Udział w szkoleniu (1 osoba) 1110 zł netto
Dostępne Bilety: 100
Bilety Udział w szkoleniu (1 osoba) zostały wyprzedane. Możesz spróbować wybrać inny bilet.
zarzadzanie organizacja
Zgłoszenie

Data

7 - 8 Październik 2021

Czas

09:00 - 16:00

Koszt

1 110 zł netto

Etykiety

Dwudniowe,
Wrocław

Lokalizacja

Wrocław

Organizator

Vademecum - Konferencje i Szkolenia
Telefon
+48 71 341 85 10
Email
vade@vade.com.pl
Strona WWW
https://vade.com.pl

Prowadzący

  • Julita Urbaniuk
    Julita Urbaniuk
    Psycholog i pedagog, absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego. Ukończyła polsko-austriacką szkołę dla trenerów WIFI Osterreich w Wiedniu oraz szkolenia z zakresu zarządzania projektami według metodologii PMI. Jest certyfikowanym trenerem FRIS. Ukończyła intensywny kurs interwencji kryzysowej posiadający formalną akceptację Zarządu Sekcji Interwencji Kryzysowej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Od ponad 19 lat pracuje dla biznesu skutecznie szkoląc pracowników głównie dużych firm. Zna dobrze specyfikę i problemy występujące na produkcji. Na co dzień posługuje się technikami wspierającymi podejście LEAN i zarządzanie projektami. Jest zwolennikiem stosowania technik kreatywnych w pracy. Swoją specjalistyczną wiedzę przekłada na praktyczne rozwiązania. W czasie warsztatów i treningów posługuje się nowoczesnymi, aktywizującymi uczestników metodami szkoleniowymi. Jej zajęcia charakteryzują się ciekawą formą i wysokim poziomem merytorycznym. Potrafi elastycznie dopasować się do potrzeb słuchaczy i razem z nimi opracować skuteczne sposoby postępowania w konkretnych sytuacjach. Realizowała wiele szkoleń dla firm produkcyjnych m.in. w tematyce motywowania zespołu, budowania autorytetu lidera, rozwiązywania problemów.

Comments are closed