Metody wyboru i oceny dostawców

Wybór dostawcy jest dla firmy decyzją o znaczeniu strategicznym. Od dostawcy zależy jakość i cena Waszych produktów, usług oraz terminowość i niezawodność ich dostaw. Jedynie dokładne przygotowanie kryteriów oceny, zmierzenie ich, a następnie porównanie, pozwala nam podejmować racjonalne i obiektywne decyzje. W biznesie nie ma miejsca na podejmowanie decyzji w oparciu o intuicję.

Podczas zajęć:

  • dowiesz się jak dobrać najskuteczniejsze w Twojej branży techniki oceny i kwalifikacji dostawców,
  • zidentyfikujesz kluczowe czynniki wpływające na wybór optymalnego dostawcy,
  • poznasz bardzo dużo praktycznych wskazówek i przykładów z życia.

Program szkolenia

I. WYBÓR DOSTAWCÓW W UJĘCIU STRATEGICZNYM Strategiczny Plan Kategorii

  1. Analiza rynku dostawców. Narzędzia budowy wiedzy o rynku (RFI – zapytanie o informację, RFP – zapytanie o propozycję, RFQ – zapytanie o ofertę).
  2. Przygotowanie Strategii dla kategorii z wykorzystaniem metodologii „Six Bucket”. Określenie kierunków strategicznych rozwoju dostawców i ich kontrybucji do naszego biznesu.
  3. Precyzyjne pozycjonowanie na osi siła słabość, profesjonalne narzędzia kupieckie – „Matryca Kraljic” oraz „Model Wiatraka” i model „11Cs”.
  4. Budowa w pełni zintegrowanego łańcucha dostaw – metodologia LEAN wykorzystywana w integracji logistycznej z dostawcą (modele: VMI, CS, KANBAN).
  5. Budowanie wiedzy o produkcie/usłudze – profesjonalne narzędzie kupieckie „Should Cost Model”.

II. WYBÓR DOSTAWCÓW W UJĘCIU TAKTYCZNYM

  1. Walidacja dostawcy
    a) Walidacja dostawcy i walidacja oferty – profesjonalne narzędzie kupieckie metoda ”0-10”
    b) Audyt jako narzędzie walidacji dostawcy – zgodnie z metodologią branży automotive „VDA”
    c) Analiza stabilności finansowej dostawcy – wskaźnik z-score, „Quick Ratio”  
  2. Budowanie modelu kosztowego uwzględniającego wszystkie elementy łańcucha wartości, a nie samą tylko cenę.
  3. Przygotowanie negocjacji TCO (całkowity koszt posiadania), oraz przykłady praktycznego zastosowania warsztatów optymalizacyjnych z dostawcami w celu prowadzenia projektów „Value Engineering” (inżynieria wartości). Ćwiczenie w grupach – negocjacja TCO.
  4. Negocjacje ramowej umowy zakupowej. Najważniejsze zapisy, które gwarantują respektowanie postanowień umowy. Jak w łatwy sposób negocjować kary umowne z dostawcą? Techniki negocjacji kar umownych.

III. OCENA I ROZWÓJ DOSTAWCY NA POZIOMIE OPERACYJNYM

  1. Metody oceny dostawcy w trakcie trwania współpracy.
  2. Narzędzia oceny dostawcy. Jak stworzyć sprawny system monitoringu dostawcy?
  3. Przygotowanie planu rozwoju dostawcy i działań korygujących

Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:

  • internet o prędkości powyżej 4mbp/s
  • aktualna wersja jednej z przeglądarek: Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari
  • komputery z systemem Windows od wersji 7 w górę, lub MacOS od wersji 10
  • głośniki lub słuchawki
  • kamera, mikrofon

Dokonaj zgłoszenia

Udział w szkoleniu (1 osoba) 593 zł netto
Dostępne Bilety: 100
Bilety Udział w szkoleniu (1 osoba) zostały wyprzedane. Możesz spróbować wybrać inny bilet.
Dwie kobiety
Zgłoszenie Pobierz ofertę

Data

3 grudnia 2021

Czas

09:00 - 16:00

Koszt

593 zł netto

Etykiety

On-line

Lokalizacja

On-line
Kategoria

Organizator

Vademecum - Konferencje i Szkolenia
Telefon
+48 71 341 85 10
Email
vade@vade.com.pl
Strona WWW
https://vade.com.pl

Prowadzący

  • Jacek Jarmuszczak
    Jacek Jarmuszczak
    Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach. Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię zakupową dla swojej kategorii, budował bazę dostawców, zarządzał relacjami oraz prowadził negocjacje handlowe z kluczowymi dostawcami. Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie. Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej. Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Wielomiesięczne kontrakty w Europie Zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza miliard Euro i wciąż rośnie.

Comments are closed