Metody wyboru i oceny dostawców

Wybór dostawcy jest dla firmy decyzją o znaczeniu strategicznym. Od dostawcy zależy jakość i cena Waszych produktów, usług oraz terminowość i niezawodność ich dostaw. Jedynie dokładne przygotowanie kryteriów oceny, zmierzenie ich, a następnie porównanie, pozwala nam podejmować racjonalne i obiektywne decyzje. W biznesie nie ma miejsca na podejmowanie decyzji w oparciu o intuicję.

Podczas zajęć:

  • dowiesz się jak dobrać najskuteczniejsze w Twojej branży techniki oceny i kwalifikacji dostawców,
  • zidentyfikujesz kluczowe czynniki wpływające na wybór optymalnego dostawcy,
  • poznasz bardzo dużo praktycznych wskazówek i przykładów z życia.

Wszystkie wykorzystane w szkoleniu modele, metodologie i narzędzia wykorzystywane są w praktyce, do zarządzania dostawcami przez większość międzynarodowych korporacji; są to nowoczesne metody pracy profesjonalnych kupców.

Program szkolenia

I. Analiza bazy dostawców w ujęciu strategicznym. Strategiczne zarządzanie bazą dostawców

  1. Analiza rynku dostawców. Narzędzia budowy wiedzy o rynku (RFI – zapytanie o informację, RFP – zapytanie o propozycję, RFQ – zapytanie o ofertę).
  2. Przygotowanie strategii dla zarządzania bazą dostawców z wykorzystaniem metodologii „Six Bucket”. Określenie kierunków strategicznych rozwoju dostawców i ich kontrybucji do naszego biznesu.
    • narzędzia kategoryzacji dostawców
    • plany konsolidacji i/lub dywersyfikacji dostawców – kiedy konsolidować, kiedy dywersyfikować?
  3. Narzędzie precyzyjnego pozycjonowania dostawców, profesjonalne narzędzia kupieckie  – „Matryca Kraljic” oraz „Model Wiatraka” i model „11Cs”. Ćwiczenia praktyczne na wybranych przykładach.
  4. Narzędzie analizy ryzyka w projektowaniu trwałej bazy dostawców – narzędzie przygotowane w oparciu o metodologię PESTEL.

II. Ocena Dostawców w ujęciu taktycznym

  1. Walidacja dostawcy
    a) Walidacja dostawcy i walidacja oferty – profesjonalne narzędzie kupieckie metoda ”0-10”
    b) Audyt jako narzędzie walidacji dostawcy – zgodnie z metodologią branży automotive „VDA”
    c) Analiza stabilności finansowej dostawcy – wskaźnik z-score, „Quick Ratio”  
  2. Budowanie modelu kosztowego uwzględniającego wszystkie elementy łańcucha wartości, a nie samą tylko cenę.

III. Ocena i rozwój dostawcy na poziomie operacyjnym

  1. Metody oceny dostawcy w trakcie trwania współpracy.
  2. Narzędzia oceny dostawcy. Jak stworzyć sprawny system monitoringu i oceny dostawcy.
  3. Przygotowanie planu rozwoju dostawcy i działań korygujących

W cenie uwzględniono koszty:

  • 8 godzin lekcyjnych intensywnych warsztatów,
  • materiałów szkoleniowych i pomocniczych,
  • serwisu kawowego oraz lunchu,
  • imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

Miejsce szkolenia:
WenderEdu Business Center, ul. Św. Józefa 1/3, Wrocław

Informacja dodatkowa:
Koszt noclegu w WenderEdu Business Center w pok. 1-os. ze śniadaniem wynosi 155 zł brutto

ZASTRZEŻENIE COVIDOWE

Zastrzegamy sobie prawo do odwołania szkolenia, zmiany jego terminu lub zmiany formuły ze szkolenia stacjonarnego na szkolenie ON-LINE, jeśli przed rozpoczęciem zajęć zostaną wprowadzone obostrzenia związane z organizacją spotkań (w tym szkoleń)  w salach konferencyjnych.

Dwie kobiety

Data

11 kwietnia 2022
Zakończone!

Czas

09:00 - 16:00

Koszt

700 zł netto

Etykiety

Wrocław

Lokalizacja

Wrocław
Kategoria

Organizator

Vademecum - Konferencje i Szkolenia
Telefon
+48 71 341 85 10
Email
vade@vade.com.pl
Strona WWW
https://vade.com.pl

Prowadzący

  • Jacek Jarmuszczak
    Jacek Jarmuszczak
    Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach. Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię zakupową dla swojej kategorii, budował bazę dostawców, zarządzał relacjami oraz prowadził negocjacje handlowe z kluczowymi dostawcami. Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie. Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej. Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Wielomiesięczne kontrakty w Europie Zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza miliard Euro i wciąż rośnie.

Comments are closed