Metody kierowania zespołem pracowników i zarządzanie przez cele
Korzyści dla pracodawcy:
- Budowa Systemu Motywacyjnego.
- Uzyskanie możliwości zarządzania pracownikami, ich zadaniami, premiami i płacami w oparciu o relatywizowane, mierzalne osiągnięcia w czasie.
Korzyści dla uczestników:
- Będziesz potrafił dostrzec, kim jesteś jako menedżer i czego oczekuje od Ciebie organizacja jako od człowieka;
- Poznasz swoje indywidualne preferencje, styl zarządzania i mechanizmy, które tobą kierują w zmianie;
- Nauczysz się stosowania kilku metod kontroli nad sobą oraz obserwacji podwładnych;
- Przekonasz się, czy warto opanować techniki zarządzania unikając rządzenia;
- Poznasz metodykę zarządzania przez Cele;
- Będziesz wiedział(a) jak wprowadzić zarządzanie przez Cele w swojej organizacji;
- Dowiesz się, na jakim poziomie możesz jeszcze rozwijać swoje kierownicze kwalifikacje;
- Usprawnisz swoje metody oceny i rozwoju podwładnych;
- Opanujesz możliwości zarządzania pracownikami, ich zadaniami, premiami i płacami w oparciu o relatywizowane, mierzalne osiągnięcia w czasie, metodą w której nie występuje konflikt lub można go użyć dla dobra organizacji.
Program szkolenia
Dzień 1
- Rozwój menadżera poziomu wyższego (misja, funkcja, obowiązek, droga).
- Znane metody kierowania działaniami ludzi.
- Co to takiego Techniki Wpływu?
- Po co komu autorytet i co to takiego?
- Czy można stosować techniki wpływania aby zbudować autorytet?
- Metoda “ix4” inspire, invent, iniciate, implement (Inspiruj, odkrywaj, rozpoczynaj, wprowadzaj).
- KAIZEN stosowane jako technika wpływu.
- “5x Why?” wpływanie przez zadawanie pytań.
- Zarządzanie Projektem jako najwyższa forma kwalifikacji w kierowaniu przez stosowanie wpływu.
- Ocena Okresowa jako metoda aktywacji pracownika i technika wpływu na poziom realizacji zadań.
- Arkusz oceny personalnej.
- Oceniane 9 obszarów aktywności podwładnego.
- Oceniane 5 stopniową skalą.
- Spotkanie Oceny Okresowej.
- Co wiesz o konflikcie w organizacji i jak nim zarządzać?
- 6 Faz Konfliktu.
- Rodzaje konfliktów.
- 5 Modeli postawy podwładnego wobec konfliktu.
- Działania lidera zespołu w konflikcie „ Zarządzanie Zgodą” czyli 5 faz budowy zaufania.
- 7 kroków aby poznać wartość stojącą za stanowiskiem podwładnego w konflikcie.
- Kierowanie podwładnymi poprzez zadawanie pytań.
- Fazy radzenia sobie ze Zmianą przez pracowników i metody przeprowadzenia personelu do kolejnych następnych faz przez zaangażowanego lidera zespołu.
- Wyparcie, Opór, Próbowanie, Adaptacja.
- Co to da Tobie?
- Co to umożliwi Twoim podwładnym?
- Co to przyniesie całej organizacji?
- Gdzie i dlaczego to nie zadziała? Jakie są ryzyka.
- Jak wprowadzić tę metodę kierowania personelem.
- Zarządzanie przez cele.
- Cele ich cechy i parametry.
- Jak budować cele i jak je delegować techniką dekretowania.
- Kaskada celów organizacji.
- Technika Expose.
- Czy umiesz przewidzieć zachowanie twojego podwładnego w sytuacjach manipulacyjnych, gdy zastosujesz techniki wpływu?
Dzień 2
- Znane metody i style w zarządzania podwładnym.
- Co to jest zarządzanie poprzez cele?
- Zbadasz rzeczywistość, rozpoznasz możliwości, poznasz techniki.
- Dlaczego „Tak” dla takiego typu kierowania ludźmi.
- Co to da Tobie?
- Co to umożliwi twoim podwładnym?
- Co to przyniesie całej organizacji?
- Gdzie i dlaczego to nie zadziała? Jakie są ryzyka.
- Jak wprowadzić tą metodę kierowania personelem.
- Uruchomienie Zarządzania przez cele.
- Cele ich cechy i parametry.
- Jak budować cele i jak je delegować techniką dekretowania.
- Kaskada celów organizacji.
- Technika Expose.
- Zachowanie lidera w zmianie.
- Fazy radzenia sobie ze zmianą pracowników i metody przeprowadzenia personelu do kolejnych następnych faz przez zaangażowanego lidera zespołu.
- Wyparcie, Opór, Próbowanie, Adaptacja.
- Technika przeprowadzenia podwładnych przez każdą z faz zmiany.
- Model GROW, metodyka rozmowy poświęconej delegowaniu celów.
- Pytania otwarte i pytania zamknięte w procesie badania rzeczywistości, możliwych opcji i wyboru sposobu dla realizacji celów przez pracownika.
- Technika uzyskania potwierdzenia przyjęcia delegowanych zadań przez pracownika.
- Rozmowa stylem partycypacyjna.
- Rozmowa stylem konsultacyjnym.
- Rozmowa stylem informacyjnym.
- Cykl Deminga jako technika samokontroli realizacji zadań i elastyczności podjętych celów.
- Feed-back-echo, Informacja zwrotna „Echo” jako metoda codziennej komunikacji w zespołowej realizacji zadań.
Cena zawiera:
- Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
- Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
- Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.
Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:
- internet o prędkości powyżej 4mbp/s
- aktualna wersja jednej z przeglądarek: Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari
- komputery z systemem Windows od wersji 7 w górę, lub MacOS od wersji 10
- głośniki lub słuchawki
- kamera, mikrofon
Prowadzący
-
Sławomir ZielińskiWielokrotnie piastował kierownicze stanowiska w amerykańskich i niemieckich korporacjach. Prezes Dr Oetker Poland, Prezes Intersnack Poland, Dyrektor Finansowy EBS, Dyrektor Marketingu Bayer, Dyrektor Handlowy Schoeller, Field Menadżer i Trener w Johnson & Johnson Poland. Od kilku lat prowadzi własną, niezależną działalność konsultingowo doradczą na polu zarządzania zmianami, kontrolingu, restrukturyzacji i rozwoju. Zielona Budka, Jutrzenka SA, Colian, EBS, Bank Pocztowy, to tylko kilka organizacji, dla których pracował jako doradca. Bogate doświadczenia w pracy z ludźmi w procesie zmian, koronuje certyfikat Coacha ICC. Zawody; mgr inż. architekt, grafik projektant, specjalista d/s zarządzania, menadżer, Coach ICC, certyfikowany pilot Drona, /bezzałogowego helikoptera, służącego do zdalnego filmowania z lotu ptaka/. Prywatnie; od lat żegluje po morzu /posiada uprawnienia kapitana jachtowego/. Zakochany w kulturze śródziemnomorskiej. Ciągle rysuje i maluje.