Konwencja CMR i Prawo przewozowe

W czasie zajęć:

  • dowiesz się jaka jest różnica między spedytorem a przewoźnikiem
  • poznasz różnice pomiędzy umową spedycji a umową przewozu i konsekwencje mylenia spedytora z przewoźnikiem
  • omówimy zasady i odpowiedzialność przewoźnika w drogowych przewozach międzynarodowych (Konwencja CMR) i krajowych (Prawo przewozowe)
  • omówimy (bardzo ważną!) rolę listu przewozowego oraz zasady jego wypełniania
  • dowiesz się czym różni się „zastrzeżenie” od „reklamacji” – terminy i forma ich składania

Program szkolenia

I.     UMOWA SPEDYCJI

  • podstawy prawne umowy spedycji
  • zlecenie spedycyjne, podstawowe błędy – jak to robić poprawnie
  • odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia oraz za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w dostawie
  • kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik chociaż przewoźnikiem nie jest i nie miał takiego zamiaru
  • składanie reklamacji do spedytora – kto, kiedy i w jakiej formie

II.     UBEZPIECZENIA

  • ubezpieczenie OC Spedytora – co daje a czego nie daje takie ubezpieczenie
  • ubezpieczenie OC Przewoźnika
  • ubezpieczenie CARGO – argumenty za i przeciw, na co zwracać uwagę „pułapki”
    w ubezpieczeniach – co musisz wiedzieć aby w ogóle skorzystać z ubezpieczenia
  • przykłady praktyczne

III.    UMOWA PRZEWOZU (Konwencja CMR i Prawo przewozowe)

  • nowelizacja ustaw od 1 stycznia 2012 r.: odpowiedzialność nadawcy, załadowcy
    i spedytora za nieprawidłowe załadowanie towaru (nacisk osi, przekroczenie masy całkowitej pojazdu), wypełnienie listu przewozowego, czy udzielenie zlecenia,
    w którym nie uwzględnia się czasu pracy kierowców
  • podstawy prawne
  • przykłady poprawnych i złych klauzul umownych – dobra umowa to podstawa skutecznej reklamacji
  • list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna, informacyjna,
    a także konstytutywna
  • obowiązki stron umowy przewozu: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy
  • jaką rolę spełnia spedytor w procesie przewozu
  • jak się zachować gdy dochodzi do utraty, ubytku czy uszkodzenia towaru
  • protokół o stanie przesyłki – jak go robić prawidłowo. Przykłady błędów i skutków źle sporządzonych protokołów
  • składanie reklamacji do przewoźnika: poprawna forma, terminy, kto jest upoważniony
  • formularze reklamacyjne

W cenie uwzględniono koszty:

  • 8 godzin lekcyjnych intensywnych warsztatów,
  • materiałów szkoleniowych i pomocniczych,
  • serwisu kawowego oraz lunchu,
  • imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

Miejsce szkolenia:
WenderEdu Business Center, ul. Św. Józefa 1/3, Wrocław

Informacja dodatkowa:
Koszt noclegu w WenderEdu Business Center w pok. 1-os. ze śniadaniem wynosi 155 zł brutto

ZASTRZEŻENIE COVIDOWE

Zastrzegamy sobie prawo do odwołania szkolenia, zmiany jego terminu lub zmiany formuły ze szkolenia stacjonarnego na szkolenie ON-LINE, jeśli do daty rozpoczęcia zajęć nie zostaną zniesione obostrzenia związane z organizacją spotkań (w tym szkoleń)  w salach konferencyjnych.

Statek towarowy
Pobierz ofertę

Data

8 października 2021
Zakończone!

Czas

09:00 - 16:00

Koszt

593 zł netto

Etykiety

Wrocław

Lokalizacja

Wrocław

Organizator

Vademecum - Konferencje i Szkolenia
Telefon
+48 71 341 85 10
Email
vade@vade.com.pl
Strona WWW
https://vade.com.pl

Prowadzący

  • Andrzej Sikorski
    Andrzej Sikorski
    Praktyk, konsultant i trener, specjalista w dziedzinie spedycji międzynarodowej i transportu. Doświadczenie zdobył pracując w Zarządzie Portu Gdynia, C.Hartwig Warszawa, również jako przedstawiciel na Polskę koncernu logistycznego Geologistics Corp. Odpowiedzialny za obronę interesów korporacji oraz za szkolenia.

Comments are closed