Komunikacja handlowa i budowanie relacji

Techniki komunikacji mają ogromne znaczenie w procesie handlowym.

Rozwijanie tych technik pozwala na bardziej precyzyjne formułowanie komunikatów oraz efektywniejszą współpracę z klientami i w efekcie buduje trwałe, oparte na zaufaniu pomosty między przedsiębiorstwem a klientem.

Podczas szkolenia poszukamy równowagi między formą a treścią, czyli jak panować nad mową niewerbalną, by właściwie został zrozumiany przekaz werbalny.

Uczestnicy uświadomią sobie własny wpływ na budowanie relacji i zaufania w pracy z klientem.

Przeanalizujemy czynniki generujące sytuacje trudne, jak i sposoby na radzenie sobie z nimi na różnych etapach. Przyjrzymy się dokładnie różnym preferencjom komunikacyjnym i wypracujemy sposoby na takie formułowanie komunikatów, by były adekwatne do sytuacji i potrzeb naszego rozmówcy. 

Program szkolenia

  1. Rola komunikacji interpersonalnej w miejscu procesie sprzedaży i obsługi Klientów
    • Proces komunikacji: kanał, kodowanie, dekodowanie informacji oraz błędy po stronie nadawcy i odbiorcy
    • Najważniejsze elementy skutecznej komunikacji: kto? co? do kogo? po co?
    • Spójność wypowiedzi, zgodność komunikacji werbalnej i niewerbalnej, rola intencji
    • Kluczowa rola pytań – rodzaje pytań, zastosowanie, stosowanie w sytuacji przekonywania, wywierania wpływu, budowania zaufania
  2. Umiejętność budowania relacji z klientami
    • Czynniki wpływające na dobrą atmosferę
    • Zaufanie jako podstawa dobrej współpracy
    • Komunikaty i zachowania budujące i rujnujące zaufanie pomiędzy współpracownikami
    • Nieformalne relacje – jak je budować z klientami
  3. Jak prowadzić dialog z Klientem
    • Gry Klientów – relacja, współczucie, siła, nieznajomość warunków,
    • Najczęstsze metody wykorzystywane podczas rozmów w celu manipulowania rozmówcą
      • Odwołanie się do autorytetu
      • Generalizacja i konformizm
      • Technika odzwierciedlania zachowań i zwrotów rozmówcy
      • Prośby o przysługę
      • Zachowania deprecjacyjne
      • Metoda faktów dokonanych
      • Wykorzystanie techniki wyuczonej bezradności
      • Pokazywanie korzyści w przyszłości
      • Wzbudzanie poczucia winy
      • Wykorzystanie zasady wzajemności
  4. Trudne sytuacje podczas rozmów z Klientami
    • Skąd biorą się obiekcje? Dyskusja moderowana / praca w parach / wnioski
    • „Bank obiekcji” związanych z ofertą. Warsztaty stolikowe – praca w grupach / prezentacja efektów / podsumowanie / wnioski
    • Techniki obchodzenia obiekcji – „magiczne słowa i zwroty”
      • Prezentacja „magicznych zwrotów” służących do przeramowania.
      • Praca w grupach nad obiekcjami z listy z wykorzystaniem poznanych technik.
      • Demonstracja wypracowanych rozwiązań w scenkach.
    • Skuteczna finalizacja – techniki finalizacji rozmowy
  5. Komunikacja a konflikt
    • Komunikaty generujące i wzmacniające konflikt: Komunikat „Ty”, ocena, założenie, stereotyp, generalizacja
    • Komunikaty zmniejszające napięcie – komunikat „Ja”, opinia, formułowanie intencji
    • Praktyka komunikacji „win-win”
  6. Typy komunikatów w zależności od osobowości – trening technik
    • Podstawowe wymiary osobowości i ich znaczenie w kontekście nadawania i odbierania komunikatów
    • Typologia PEKA – indywidualna analiza uczestników
    • Praktyczne wykorzystanie i przećwiczenie formułowania komunikatów do różnych typów osobowościowych
    • Różne typy potencjalnych rozmówców.

W cenie uwzględniono koszty:

  • 16 godzin lekcyjnych intensywnych warsztatów,
  • materiałów szkoleniowych i pomocniczych,
  • serwisu kawowego oraz lunchu,
  • imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

Miejsce szkolenia:
WenderEdu Business Center, ul. Św. Józefa 1/3, Wrocław

Informacja dodatkowa:
Koszt noclegu w WenderEdu Business Center w pok. 1-os. ze śniadaniem wynosi 155 zł brutto

ZASTRZEŻENIE COVIDOWE

Zastrzegamy sobie prawo do odwołania szkolenia, zmiany jego terminu lub zmiany formuły ze szkolenia stacjonarnego na szkolenie ON-LINE, jeśli do daty rozpoczęcia zajęć nie zostaną zniesione obostrzenia związane z organizacją spotkań (w tym szkoleń)  w salach konferencyjnych.

Dokonaj zgłoszenia

Udział w szkoleniu (1 osoba) 1190 zł netto
Dostępne Bilety: 100
Bilety Udział w szkoleniu (1 osoba) zostały wyprzedane. Możesz spróbować wybrać inny bilet.
Zgłoszenie Pobierz ofertę

Data

7 - 8 marzec 2022

Czas

09:00 - 16:00

Koszt

1 190 zł netto

Etykiety

Dwudniowe,
Wrocław

Lokalizacja

Wrocław

Organizator

Vademecum - Konferencje i Szkolenia
Telefon
+48 71 341 85 10
Email
vade@vade.com.pl
Strona WWW
https://vade.com.pl

Prowadzący

  • Paweł Kacprzak
    Paweł Kacprzak
    Trener, konsultant, z 25-letnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w realizacji projektów rozwojowych dla kadry zarządzającej, handlowców, pracowników administracji samorządowej. Doświadczenia trenerskie i doradcze zdobywał w realizacji projektów dla czołowych firm sektora budowlanego, produkcyjnego, bankowego, informatycznego, FMCG, farmaceutycznego i innych. Doświadczenie zawodowe: zrealizował przeszło 4000 szkoleń podczas których zostało przeszkolonych ponad 45000 pracowników, menadżerów, właścicieli różnych firm i instytucji. W roku 2009 otrzymał tytuł wzorowego Trenera Warszawskiego Instytutu Bankowości, podczas szkoleń realizowanych w roku 2012 w ramach projektu EFS dla Mazowieckiego Centrum Szkoleń (realizacja 32 szkoleń) – średnia ocena 4,95 w skali 5 punktowej. Realizacja kilkuset sesji coachingowych i mentoringowych dla menadżerów z kilkudziesięciu firm.

Comments are closed