Interwencja kryzysowa – jak wspierać zespół w sytuacji kryzysu

Czy jesteś gotowy mierzyć się z wyzwaniem jakim jest zarządzanie zespołem w sytuacji kryzysu?
Jak reagować w sytuacjach trudnych dotyczących Twojego zespołu?
Czy wiesz jak wspierać zespół, który doświadczył kryzysu?
Jak pracować z emocjami własnymi i współpracowników?

Zapraszamy do udziału w warsztacie, który dostarczy Tobie narzędzi ułatwiających zarządzanie w nowej rzeczywistości.

Jakie korzyści wyniesiesz z uczestnictwa w warsztatach:

  • poznasz sposoby wspierania osób w kryzysie
  • poznasz zasady pracy z zespołem, w którym ktoś doświadczył kryzysu
  • poznasz zasady przeprowadzania interwencji w przypadku „gierki” – od życzliwej rozmowy po asertywne stawianie granic.
  • poznasz techniki ułatwiające diagnozę sytuacji określanej jako „gierka”
  • poznasz zasady i techniki pracy z przekonaniami według modelu RTZ
  • poznasz sposoby rozmowy z pracownikiem przeżywającym trudności
  • poznasz błędy popełniane podczas rozmów z pracownikami.
  • poznasz techniki wykorzystywane w trakcie rozmów wspierających z pracownikami

Program szkolenia

Moduł I Jak reagować w trudnych sytuacjach dotyczących zespołu?

  • Kryzys w życiu człowieka – trudne sytuacje w życiu człowieka i ich wpływ na funkcjonowanie w zespole. Kiedy zasada „praca w pracy” a „życie prywatne życiem prywatnym” – staje się niemożliwa do zrealizowania?
  • Zasady interwencji kryzysowej w zespole. Co mogę zrobić? Jak mogę się zachować?
  • Kryzys? Śmierć? Samobójstwo? Choroba? Rozwód? Co możemy zrobić żeby pomóc osobie, która to przeżywa?
  • Etapy przeżywania sytuacji kryzysowej, czyli o tym czy czas leczy rany? Czy raczej to, co się dzieje w tym czasie, pomaga nam przetrwać?
  • Nie widzę? Nie słyszę? Nie reaguję? Czy zawsze muszę reagować? Czy zawsze muszę podejmować działanie? Kierownicza czwórka kartezjańska zanim cokolwiek zrobisz.
  • Kłopot? Trudności? Problem? Kryzys? Etapy radzenia sobie i świadomość kiedy kierownik może zareagować?
  • Schemat rozmowy interwencyjnej. Co? Jak? Kiedy? Mogę powiedzieć pracownikowi, u którego zauważam regres?
  • Schemat rozmowy wspierającej. Kiedy nie wiesz jak się zachować…. Zachowaj się jak człowiek.
  • Kryzys czy manipulacja? Czy ludzie mogą manipulować innymi opowiadając o swoim życiu?
  • „Dlaczego czasem mam wrażenie, że ludzie robią wszystko, żeby sobie i mi utrudnić życie?” Przegląd gierek pracowniczych, czyli jak odróżnić zachowanie, które jest reakcją na trudną sytuację, od gierki, manipulacji?

MODUŁ II Rozmowy w kryzysowej sytuacji – jak pracować z emocjami własnymi i współpracowników?

  • Jak rozmawiać z osobą, która jest w trudnej sytuacji?
  • Jakie zachowania wzmacniają negatywne doświadczenia osoby, przeżywającej trudną sytuację?
  • Pozytywne myślenie? Negatywne myślenie? Czego oczekujemy od osoby w trudnej sytuacji? Jak racjonalnie pomóc pracownikowi w trudnej sytuacji?
  • „Usłysz co mówi twój współpracownik” – fakty czy opinie?
  • Racjonalna Terapia Zachowań – jak przekonania wpływają na nasze emocje?
  • RTZ – jak praca z przekonaniami może pomóc w radzeniu sobie z emocjami? Jak możesz inaczej porozmawiać z osobą, która przeżywa trudną sytuację?
  • Poznawcze sposoby radzenia sobie z trudną sytuacją – jak pytania mogą pomóc w zrozumieniu trudnej sytuacji?
  • Osiem kół ratunkowych – sposoby rozmowy i udzielania wsparcia pracownikowi w sytuacji trudnej – przegląd technik, które mają pomóc przejść przez trudną sytuację.
  • Rozmowa, która „pogorszy” – czego nie należy robić w sytuacji kryzysowej?
  • Depresja, wypalenie zawodowe, psychopatia… – wiedza z zakresu psychologii klinicznej. Co warto wiedzieć kiedy pracuje się z ludźmi?
  • Dlaczego tak to przeżywam? Chwila dla analizy własnej sytuacji i motywów. Czy jestem gotowy żeby pomóc pracownikowi?

W cenie uwzględniono koszty:

  • 16 godzin lekcyjnych intensywnych warsztatów,
  • materiałów szkoleniowych i pomocniczych,
  • serwisu kawowego oraz lunchu,
  • imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

Miejsce szkolenia:
WenderEdu Business Center, ul. Św. Józefa 1/3, Wrocław

Informacja dodatkowa:
Koszt noclegu w WenderEdu Business Center w pok. 1-os. ze śniadaniem wynosi 155 zł brutto

ZASTRZEŻENIE COVIDOWE

Zastrzegamy sobie prawo do odwołania szkolenia, zmiany jego terminu lub zmiany formuły ze szkolenia stacjonarnego na szkolenie ON-LINE, jeśli do daty rozpoczęcia zajęć nie zostaną zniesione obostrzenia związane z organizacją spotkań (w tym szkoleń)  w salach konferencyjnych.

Dokonaj zgłoszenia

Udział w szkoleniu (1 osoba) 1110 zł netto
Dostępne Bilety: 100
Bilety Udział w szkoleniu (1 osoba) zostały wyprzedane. Możesz spróbować wybrać inny bilet.
zarzadzanie organizacja
Zgłoszenie Pobierz ofertę

Data

25 - 26 Listopad 2021

Czas

09:00 - 16:00

Koszt

1 110 zł netto

Etykiety

Dwudniowe,
Wrocław

Lokalizacja

Wrocław

Organizator

Vademecum - Konferencje i Szkolenia
Telefon
+48 71 341 85 10
Email
vade@vade.com.pl
Strona WWW
https://vade.com.pl

Prowadzący

  • Julita Urbaniuk
    Julita Urbaniuk
    Psycholog i pedagog, absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego. Ukończyła polsko-austriacką szkołę dla trenerów WIFI Osterreich w Wiedniu oraz szkolenia z zakresu zarządzania projektami według metodologii PMI. Jest certyfikowanym trenerem FRIS. Ukończyła intensywny kurs interwencji kryzysowej posiadający formalną akceptację Zarządu Sekcji Interwencji Kryzysowej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Od ponad 19 lat pracuje dla biznesu skutecznie szkoląc pracowników głównie dużych firm. Zna dobrze specyfikę i problemy występujące na produkcji. Na co dzień posługuje się technikami wspierającymi podejście LEAN i zarządzanie projektami. Jest zwolennikiem stosowania technik kreatywnych w pracy. Swoją specjalistyczną wiedzę przekłada na praktyczne rozwiązania. W czasie warsztatów i treningów posługuje się nowoczesnymi, aktywizującymi uczestników metodami szkoleniowymi. Jej zajęcia charakteryzują się ciekawą formą i wysokim poziomem merytorycznym. Potrafi elastycznie dopasować się do potrzeb słuchaczy i razem z nimi opracować skuteczne sposoby postępowania w konkretnych sytuacjach. Realizowała wiele szkoleń dla firm produkcyjnych m.in. w tematyce motywowania zespołu, budowania autorytetu lidera, rozwiązywania problemów.

Comments are closed