Asertywność w obliczu współczesnych wyzwań

Na pytanie – po co nam asertywność? Najprościej można odpowiedzieć:

  • bo daje poczucie niezależności i sprawstwa,
  • pozwala podążać drogą, którą sami wybieramy zamiast ulegać zewnętrznym naciskom,
  • sprawia, że nasze relacje z ludźmi stają się wolne od niedomówień i napięć.

Dodatkowo, asertywność w kontakcie z samym sobą wzmacnia naszą odporność na stres i samoakceptację, sprzyja utrzymaniu stabilnej samooceny.

Zapraszamy na przygodę z asertywnością, której każdy może się nauczyć.
Głęboko wierzymy, że w życiu warto mieć wybór, a to gwarantuje nam postawa, która leży u podstaw asertywności, czyli Ja jestem OK. i Ty jesteś OK.

Program szkolenia

Wykładowca

Adresaci

Informacje organizacyjne

  1. 1
    ASERTYWNOŚĆ JAKO SPOSÓB NA UTRZYMANIE RÓWNOWAGI W TRUDNYCH CZASACH
    • Łagodnie i uprzejmie, ale stanowczo
    • Jak myśleć w kategoriach Ja jestem Ok i Ty jesteś OK, czyli jak żyć w zgodzie ze sobą i innymi ludźmi
    • Co zyskujemy, a co ryzykujemy zachowując się asertywnie? Czy możemy być asertywni nie ryzykując utraty znajomych i przyjaciół
  2. 2
    JAK STAWIAĆ GRANICE W RELACJACH Z OTACZAJĄCYCH NASZ ŚWIATEM
    • Świadomość własnych granic jako warunek naszej wolności i autonomii
    • Mówienie „NIE” – dlaczego jest takie trudne?
    • Kiedy granica staje się naszym murem obronnym przed zachowaniami inwazyjnymi, manipulacją, agresją
  3. 3
    JĘZYK ASERTYWNOŚCI, CZYLI JAK POROZUMIEWAĆ SIĘ BEZ AGRESJI I BEZ ULEGANIA INNYM
    • Dlaczego spełniamy cudze oczekiwania i zaspakajamy potrzeby innych, kosztem własnych
    • Co sobą świadomie i nieświadomie komunikujemy?
    • Czy warto komunikować się otwarcie, ujawniając własne zdanie i przekonania? Czym ryzykujemy, a co zyskujemy?
    • Model porozumienia bez przemocy – 4 kroki w/g Marshalla Rosenberga
    • Jak wyrażać i przyjmować oceny bez presji, nacisków i bez ulegania
  4. 4
    ASERTYWNOŚĆ W OBLICZY KONFLIKTU I RÓŻNICY ZDAŃ
    • Co dobrego może wyniknąć dla nas z konfliktu?
    • Dlaczego komunikat z pozycji „JA” wywołuje mniej konfliktów niż komunikat z pozycji „TY”
    • Jak przekształcić spór w dyskusję, wymianę poglądów, okazję do udzielenia informacji zwrotnej
  5. 5
    JAK NEGATYWNE MYŚLENIE WPŁYWA NA NASZE ZDROWIE, EMOCJE I RELACJE Z LUDŹMI?
    • Nasz wewnętrzny monolog, czyli co mówimy sami do siebie i czy da się to kontrolować? Trójpoziomowy monolog wewnętrzny Według Erica Berna
    • Jak uwolnić się od swojego wewnętrznego krytyka
    • Jak zastąpić negatywne myśli pozytywnymi
    • Jak wzmacniać własną pewność siebie, unikając arogancji lub fałszywej skromności
  6. 6
    JAK UMIEJĘTNIE RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM W OBLICZU NIEPEWNOŚCI I ZACHODZĄCYCH CORAZ SZYBCIEJ ZMIAN
    • Zwiększanie indywidualnej odporności na stres
    • Przykłady ćwiczeń antystresowych

Jolanta Korczowska

Psycholog, diagnosta, doświadczony trener biznesu, coach, certyfikowany trener FRIS. Posiada Międzynarodowy Ceryfikat Trenera Zarządzania w zakresie treningu, uczenia się i rozwoju. Jest ceryfikowanym trenerem Success Insights – metody diagnostycznej opartej o metodologię Extended DISC. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego (Politechnika Wrocławska) oraz coachingu (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej).  Specjalizuje się w rozwiązywaniu trudnych sytuacji zawodowych. Potrafi zintegrować oraz zaktywizować każdą grupę. Jej autorskie ćwiczenia zawsze mają charakter interaktywny, zapadają w pamięć i inspirują do zmiany.

Szkolenia z asertywności są skierowane do szerokiego spektrum osób, ponieważ umiejętność ta może być przydatna w różnych sferach życia zawodowego i osobistego. Oto dla kogo mogą być szczególnie korzystne:

  • Pracownicy: Szkolenia z asertywności są popularne wśród pracowników w różnych sektorach. Umiejętność wyrażania swoich myśli i potrzeb w sposób asertywny może pomóc w lepszym radzeniu sobie ze stresem, zarządzaniu konfliktami i budowaniu zdrowszych relacji z kolegami, przełożonymi czy klientami.
  • Liderzy i menedżerowie: Asertywność jest ważna dla osób pełniących role kierownicze, ponieważ pomaga w skutecznym zarządzaniu zespołem, delegowaniu obowiązków, rozwiązywaniu konfliktów i komunikowaniu się z różnymi interesariuszami.
  • Osoby doświadczające trudności w komunikacji: Szkolenia z asertywności są również skierowane do tych, którzy mają trudności w wyrażaniu swoich myśli, uczuć i potrzeb. Mogą to być osoby, które często zbyt się uginają pod wpływem innych (uległość) lub odwrotnie, reagują agresywnie.
  • Osoby chcące poprawić relacje interpersonalne: Szkolenia z asertywności są również skierowane do tych, którzy pragną zwiększyć skuteczność swojej komunikacji interpersonalnej w życiu codziennym, w relacjach rodzinnych czy społecznych.

Na pytanie – po co nam asertywność? Najprościej można odpowiedzieć:

  • bo daje poczucie niezależności i sprawstwa,
  • pozwala podążać drogą, którą sami wybieramy zamiast ulegać zewnętrznym naciskom,
  • sprawia, że nasze relacje z ludźmi stają się wolne od niedomówień i napięć.

Dodatkowo, asertywność w kontakcie z samym sobą wzmacnia naszą odporność na stres i samoakceptację, sprzyja utrzymaniu stabilnej samooceny.

Zapraszamy na przygodę z asertywnością, której każdy może się nauczyć.
Głęboko wierzymy, że w życiu warto mieć wybór, a to gwarantuje nam postawa, która leży u podstaw asertywności, czyli Ja jestem OK. i Ty jesteś OK.

Program szkolenia

  1. ASERTYWNOŚĆ JAKO SPOSÓB NA UTRZYMANIE RÓWNOWAGI W TRUDNYCH CZASACH
    • Łagodnie i uprzejmie, ale stanowczo
    • Jak myśleć w kategoriach Ja jestem Ok i Ty jesteś OK, czyli jak żyć w zgodzie ze sobą i innymi ludźmi
    • Co zyskujemy, a co ryzykujemy zachowując się asertywnie? Czy możemy być asertywni nie ryzykując utraty znajomych i przyjaciół
  2. JAK STAWIAĆ GRANICE W RELACJACH Z OTACZAJĄCYCH NASZ ŚWIATEM
    • Świadomość własnych granic jako warunek naszej wolności i autonomii
    • Mówienie „NIE” – dlaczego jest takie trudne?
    • Kiedy granica staje się naszym murem obronnym przed zachowaniami inwazyjnymi, manipulacją, agresją
  3. JĘZYK ASERTYWNOŚCI, CZYLI JAK POROZUMIEWAĆ SIĘ BEZ AGRESJI I BEZ ULEGANIA INNYM
    • Dlaczego spełniamy cudze oczekiwania i zaspakajamy potrzeby innych, kosztem własnych
    • Co sobą świadomie i nieświadomie komunikujemy?
    • Czy warto komunikować się otwarcie, ujawniając własne zdanie i przekonania? Czym ryzykujemy, a co zyskujemy?
    • Model porozumienia bez przemocy – 4 kroki w/g Marshalla Rosenberga
    • Jak wyrażać i przyjmować oceny bez presji, nacisków i bez ulegania
  4. ASERTYWNOŚĆ W OBLICZY KONFLIKTU I RÓŻNICY ZDAŃ
    • Co dobrego może wyniknąć dla nas z konfliktu?
    • Dlaczego komunikat z pozycji „JA” wywołuje mniej konfliktów niż komunikat z pozycji „TY”
    • Jak przekształcić spór w dyskusję, wymianę poglądów, okazję do udzielenia informacji zwrotnej
  5. JAK NEGATYWNE MYŚLENIE WPŁYWA NA NASZE ZDROWIE, EMOCJE I RELACJE Z LUDŹMI?
    • Nasz wewnętrzny monolog, czyli co mówimy sami do siebie i czy da się to kontrolować? Trójpoziomowy monolog wewnętrzny Według Erica Berna
    • Jak uwolnić się od swojego wewnętrznego krytyka
    • Jak zastąpić negatywne myśli pozytywnymi
    • Jak wzmacniać własną pewność siebie, unikając arogancji lub fałszywej skromności
  6. JAK UMIEJĘTNIE RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM W OBLICZU NIEPEWNOŚCI I ZACHODZĄCYCH CORAZ SZYBCIEJ ZMIAN
    • Zwiększanie indywidualnej odporności na stres
    • Przykłady ćwiczeń antystresowych

Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.

Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.